Problem: s6 edge startar inte

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av Falconbeer, 17 aug 2015.

1. Falconbeer

Falconbeer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vet inte om nån annan råkat ut för det, hittade inget om det nånstans.
    min dotters s6 edge har efter att hon skulle uppdatera den i går kväll fastnar under uppstart och kommer bara till samsung loggan, där står den nån min sen bootar den om igen och så håller den på.
    har ju själv svårt att tro det går göra nåt åt detta själv eftersom det inte går få kontakt med datorn eller nåt, och självklart så har ju hon ingen backup på varken bilder eller sms som hon vill ha kvar såklart, kontakter och appar är ju inga problem men tyvärr så är ungarna lite lata och fixar inte så dom har backuper..
    men OM någon här vet nåt trix hur man ska kunna få igång den eller läsa ur den så vore det kanon eftersom samsung visste inte ett skit om hur man gör utan hänvisar till verkstad som vi inte har här alls.

2. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Testa först med boota till recovery mode och wipe cache.
    Använd smartswitch och använd emergency firmware recover. Möjligen får boota i download mode först. Följ anvisningar i Smartswitch bara.
    Testa med detta först.

3. Falconbeer

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack!
    hittade inte detta i smartswitch men finns nödåterställning i kies3, smart så verkade det enbart gå att flytta data mellan olika telefoner.
    kom iaf in i recover mode, wipe cache finns ju men vågar man köra det med tanke på innehållet som hon helst vill behålla?
    längesen jag höll på med detta märker jag:ehm:

4. Trino

Trino Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Wipe cache i recovery kan du med all säkerhet göra. Funktionen rensar enbart cache-filer som systemet använder.

Se däremot till så du INTE väljer fel alternativ, "wipe data/factory reset".

5. Falconbeer

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok tackar
    wipe gick bra, men lyckas inte få nån kontakt med nallen alls så jag kan köra emergency firmware recover.

6. Trino

Trino Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Kan vara värt att prova starta telefonen i safe mode, genom att hålla ner volym ner + strömknapp i 10-15 sek.

7. Falconbeer

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

testade volym ner och power, men då kommer jag ingenstans? men volym ner power samt home så kommer jag i nåt download mode, men hjälper inte nåt iofs.

8. Trino

Trino Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Fel av mig, håll ner volym ner + strömknappen. När skärmen tänds släpper du strömknappen, fortsätt att hålla ner "volym ner" knappen.

Fungerar det inte blir det nog att göra emergency firmware recovery i Smart Switch eller Kies.

9. Falconbeer

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tackar för din hjälp, men det går inte komma in i safe mode, den kommer inte ens till loggan längre utan bootar om direkt efter texten som kommer först så den är väl rökt, går inte göra nån recover i nåt progran heller eftersom den inte hittar nån tele, går inte få nån kontakt med den alls.