Problem: S7 edge hänger sig och startar om

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av mena, 8 jan 2019.

1. mena

mena Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    161

MINA ENHETER

Min Galaxy S7 edge har börjat hänga sig och kort därefter den hängt sig startar den om. Det var först någon gång i veckan och det har nu blivit mer och mer frekvent. Igår startade den om sig så här 5 gånger och jag tycker det blir oftare och det är helt random. Tex kan jag hålla i telefon och den startar om sig och den kan ligga på bordet och vips så hänger den sig och startar om sig. Beror inte på vilka appar jag har gång utan allt är random.

Fick en skada på min skärm för ca 5 månader sedan, ingen spricka i glaset utan ett grönt streck mitt på panelen ungefär 1,5mm brett och 1cm långt. Baksidan har sprucket glas och bör ha med detta att göra då inget annat hänt sedan dess.

Vad tror ni kan vara som är skadat eller som gör att den startar om sig så? Tänkte på om jag kan byta ut någon del då jag själv ändå ska byta ut glasbaksidan så kan man passa på att byta någon komponent om det skulle vara prisvärt eller värt besväret.

2. Stanem

Stanem Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Har varit med om på en Iphone som dottern tappade, men klarade sig utan spräckt glas, att den började starta om av sig själv - visade sig att ramen fått en liten buckla som tryckte mot glaset vilket gjorde att den startade om i tid och otid... är batteriet i bra skick? Kan leda till omstarter också. Annars en liten felsökningsguide.