s7 vs Oneplus 3t - prissänkt s7a

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by kahn, Apr 6, 2017.

1. kahn

kahn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, min telefon har gett upp och jag behöver således en ny. Har varit rätt inne på S8+ men om jag ransakar mig själv så använder jag inte telefonen tillräckligt flitigt för att förtjäna det nyaste :)

Frugan har en Oneplus 3 och är skitnöjd med den, jag tycker också den verkar härlig men när jag gick in på Halebops hemsida och kollade på vad en s7 skulle kosta så blev jag rätt förvånad. Om man binder sig 24 månader så får man en S7 för 130kr per månad, dvs drygt 3100kr, det känns rätt billigt och jag betalar redan 269kr för abonnemanget idag och är nöjd med det.

En S7 Edge kostar i sin tur 200kr per månad + abonnemang, och då börjar man hamna så nära s8 priser....

En Oneplus 3t kostar 4295kr men då får jag inte wireless charge och IP klassificeringen.

Hur s

2. kahn

kahn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan tillägga att jag kommer från en Samsung Note Edge (typ samma som note 4) och har 5.6" skärm, inser ju nu att vanliga s7 är 5.1" och kanske blir något liten, har alltid uppskattat skärmstorleken

3. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft alla mobiler du pratar om :) Skulle säga att s7 köper du om kameran är viktig och oneplus 3t för allt annat :). Jag tror att du kommer tycka s7 har för liten skärm om du är van vid en note idag. Jag har en s7 edge nu och det är enligt mig den optimala skärmstorleken. Tyckte personligen att oneplus blev på gränsen för stor men det är ju min personliga åsikt.. Mest på grund av den lite fyrkantiga designen.

När det kommer till att vara vattentålig så har jag aldrig under alla mina år lyckats fuktskada en mobil och skulle inte säga att jag varit speciellt försiktig men visst om du känner att prata i hällregn är din grej så är det ju bara s7 som kommer fungera på din lista :)

Har en trådlös laddare idag men använder den inte mest för att jag tycker att det tar för lång tid..

Oneplus gör grymma mobiler för pengarna enligt mig, snabbt UI som satan och snabba på uppdateringar när de släpps från google. De faller på kameran men kompromissen måste ju komma någonstans I guess..

4. mobilapan

mobilapan Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Har du en trådlös snabbladdare då? Annars haltar ju jämförelsen.

5. erik.rahm

MINA ENHETER

Samsung original, har den på jobbet så slänger på den där när jag ändå sitter där så att säga. Men personligen vet jag inte om jag hade sett det som en deal breaker.

6. kahn

kahn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Blev en s7 gold med 24 mån bindning. Det skiljde 2000kr för att mer eller mindre få en större skärm och det var det inte värt.
    Fick också typ 1200kr för min 2.5 år gamla telefon.

Sammanfattningsvis, 1990kr för en flång ny s7 (24 mån bind). Bra deal tycker jag.

bernard and 220volt like this.
  7. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 ultra jetblack

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 ultra jetblack
    Skit bra deal! Måste säga att aldrig vart så nöjd med en lur som med min S7.. Oj jag har haft en helvetes massa lurar :P

8. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    +rep

Sen jag skaffade min S7 så har jag slutat leta. Ruskigt nöjd med den och precis som du har jag haft väldigt många telefoner [emoji4]

9. erik.rahm

MINA ENHETER

Mycket bra pris! Hoppas du blir nöjd!

10. kahn

kahn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror att det jag kommer sakna mest är den funktionen som min Note Edge hade med just den extra edge skärmen! OBS! Inte att förväxla med de senare edgemodellerna.

bernard likes this.