Övrigt: Så otroligt glad att gå tillbaka till Nexus

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av omEn, 23 maj 2014.

1. omEn

omEn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola/Google Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola/Google Nexus 6
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Microsoft Surface Pro 2
    Övrigt:
    LG G Watch R
    Efter en längre tids användande av icke Nexus telefoner (HTC ONE) så är jag så himla glad och lättad av att gå tillbaka till en Nexus telefon.

Jag var tvungen att komma hit och skriva det.

Jag älskar stock Android så mycket då allt är väl integrerat, fungerar och stilrent utan bloatware och annat som stör.

Vette fan vad man ska göra OM Google bestämmer sig för att döda Nexus varumärket som den är i dag... Kanske aldrig köper en ny telefon? ;)

gripen, Joiis, Englund81 och 1 annan gillar detta.
  2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Förhoppningsvis börjar de sälja GPE-telefonerna också på svenska Play nu när de åtminstone säljer Nexus där.

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 404
    Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    Det fungerar åt båda håll! Har själv gått från Nexus 5 till HTC One M8 nyligen och känner mig nöjd över det. Speciellt då jag värderar ett UI lite mer i tiden.

Båda är mighty fine phones. Bara olika.

4. stealth.pilot

stealth.pilot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Fundera precis på samma sak, sålde nyligen min Nexus 5 och fundera på att införskaffa en M8 runt Juli, hur länge har du haft din M8, är du nöjd med den?

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 404
    Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    Har haft den i ca. 2 veckor snart och jag är verkligen nöjd på alla sätt och vis. Sense 6 är kvickt och snyggt. Det är faktiskt inte så stor skillnad i flyt mellan One M8 och Nexus 5 de har lyckats att optimera bra tycker jag. Premium hårdvara som matchar snygg mjukvara helt enkelt. Är inte riktigt överens med Google och dess vision om hur Android ska se ut.

6. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Har du lust att komma med en liten kommentar om hur kameran i M8 presterar om du jämför med N5:an? Har en N5 som jag avgudar förutom snabbheten i kameran. Har läst att M8:s kamera är väldigt dålig men i övrigt verkar den vara rena drömmen...

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 404
    Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    M8'an har bland de bästa/roligaste kamerorna jag har testat. Folk tycker generellt den är dålig pga att de hakar upp sig på megapixlar utan att egentligen testat den eller fotat med den.

Kameraappen är riktigt jävla kul att använda. Lätt att komma åt inställningar nu till skillnad mot i Sense 5. Oerhört rapp kamera dom fokuserar snabbt i både ljus och mörker. Bilderna blir dessutom bra i mörker pga dess ultrapixlar som de kallar det. Man kan få ganska ljusa bilder även i mörker typ ala G2.

Det roligaste är dock det helt manuella läget med manuell fokus, slutare etc. Grymt kul och underlättar vid macrofotografering t.ex.

Den uppmanar mig att fota helt enkelt! Mer så än någon annan mobilkamera. Den har en tendens att överexponera lite men jag tycker om ljusa bilder. Men man kan ju ställa in kompensation.

Det är när man zoomar in som man ser att det inte blir lika mycket detaljer. Men jag postar bara till Instagram/Facebook ändå så det spelar ingen roll. Men det är som sagt antalet pixlar som gör att de flesta dömer ut kameran som dålig vilket blir helt fel.

Sent from my HTC One M8

Kalven gillar detta.
  8. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Även jag har nyligt gått från HTC One till Nexus 5. Min första Nexus. Otroligt nöjd över att den är heeelt ren. Och rapp! :)

9. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Jag tycker att mobiler har blivit ren hysteri. Man köper en telefon för flera tusen kronor men ändå bör den bytas efter två år. Har den inte utdaterats fullständigt så är batteriet kört, internminnet fullt osv.

Jag importerade en Nexus One och var riktigt nöjd med den, vettigt pris och höll vad den lovade med Googles snabba uppdateringar och prestandafixar.. Köpte därefter en HTC One X som jag var nöjd med de första månaderna men som de senaste åren knappt orkar någonting. Sitter därför och överväger köp av ny telefon, men vill inte gå på samma nit en gång till. Jag ser tillbaka på fördelarna med Nexus One och lägger till priset på Nexus 5 i min egna argumentation för/emot. Nexus-serien och priset i kombination gör det till ett klockrent val för mig att välja Nexus 5 och förhoppningsvis blir det ett köp lagom till semestern. Frågan är bara vad som händer på Google I/O i år, rykten går ju om att Nexus-serien ska avverkas eller i alla fall göras om, men skulle det dyka upp en ny mobil blir den ju klart mer intressant. :D:teeth:

maxperes gillar detta.