SAB-100 Android för tv:n

Diskussion i 'Android TV' startad av toxic76, 24 nov 2012.

1. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Det skrevs om Tizzbird N1 här på swedroid för några månader sedan.. Det finns faktiskt fler liknande produkter och ett av dom är SAB-100 från swedx.
    Boxen är baserad på android 4.0.4 jag har testat denna produkt och den fungerar ganska bra. Perfekt om man vill kunna se youtube på sin tv eller surfa och köra facebook osv.. Den var inte särskilt dyr heller 599 kr för den lilla boxen eller 787 kr för box plus trådlöst tangentbod och mus..
    Det går också att styra med en app till mobil telefonen :) Appen är att rekommendera då den har en avstängningsknapp för boxen.. Netflix appen fungerar dock inte på denna.. Produkten kan köpas i butik (finns endast i stockholm) eller beställas på hemsidan swedx.se Nu när xbmc är på väg till android så blir detta köp snart komplett :)

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Jag skulle nog hellre satsa på en liknande sticka som heter MK808. Den levereras med Android 4.1.1 rootad och klar.

Det finns en hel del videor på Youtube om man vill veta mer.

Jag köpte min ifrån www.geekbuying.com för $62 för en dryg månad sedan och allt bara fungerar. Till och med min fru och barn tycker att den är smidig att använda och att kvalitén är toppen.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. toxic76

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    MK808 den verkar vara bra ungefär samma pris också.
    Nu så fungerar netflix appen för mig. Den uppdaterades för några dagar sedan
    och nu så kan jag köra netflix appen på min SAB-100 samt surfplattan som jag har :)

4. toxic76

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Upptäckte idag att enheten redan är rootad så det är bara att installera en super user app och busybox på den.. Min surfplatta var också rootad när jag fick den.. Verkar som att det bara är dom stora tillverkarna som säljer sina mobiler utan su binär fil

5. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hur styr du den? Och hur funkar wifi på din sticka? En snabbrecension tack ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

6. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Jag styr min MK808 med en trådlös. USB-mus jag köpte på Kjell. Det går att ansluta diverse olika tillbehör via usb om man ansluter en USB-hubb. Bara att koppla in så fungerar det.

På minusdidan är att pinch to zoom inte fungerar med en vanlig mus, då måste man använda appen Droidmote i mobilen.

Annars är vi mycket nöjda. Alla appar fungerar lika bra som i mobilen. Netflix, Spotify, svt play, angry birds, Google maps, tasker, Skandiabanken (webb och app)... Allt bara fungerar.

En stor fördel jämfört med alla dessa svindyra smart tv är att man har tillgång till alla appar i Google Play Store.

I övrigt flyter det på mycket bra och jag har inga problem med att strömma video i 720p ifrån min nas. Vill du visa gulm i 1080p så ska du istället koppla en usb-diisk med egen strömförsörjning direkt till pinnen.

Som sagt, jag är mycket nöjd med den här lösningen.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

bernard och mrBira gillar detta.
  7. slingshot

slingshot Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har testat att köra WiDi eller Miracast med SAB-100?