Säker borttagning utav stock programvara?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Jesper E, 29 apr 2011.

1. Jesper E

Jesper E Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hej, jag har läst här på forumet länge men detta är första gången jag postar någonting. Jag funderar på att roota min Optimus 2x för att ta bort lite utav all den skit som ligger med ifrån början (batteritiden är under all kritik). Jag har dock läst här på forumet att man bör vara väldigt försiktig med vad man tar bort när man har telefonen rootad. Därför undrar jag nu om det finns några allmänna tankar om vad som är säkert att ta bort och vad som man bör passa sig för? Tacksam för svar. :)

2. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Avinstallera inte, frys ist. Kan göras med Titaniumbackup som kostar runt 40 kr men det finns billigare program som bara fryser. Titanium backup gör ju som namnet antyder även backup. Frys innebär att appen ligger kvar men den kan inte startas och man kan inte se att den finns på telefonen osv. Så om du får problem så att telefonen inte startar kan man fixa detta på något sätt vad jag förstår.

Jag rekommenderar Juice Defender för att förlänga batteritiden det är gratis/kostar beroende på vilken version du vill ha. Gratisversioner räcker, jag har plus (finns Ultimate med). Installerade igår och märker att batteriet räcker betydligt längre!