Säkerhetskopia

Diskussion i 'Desire HD' startad av Bettanboop, 11 apr 2012.

1. Bettanboop

Bettanboop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej.
    Jag undrar hur man gör en gammal hederlig säkerhetskopia av sin mobil?
    Detta är första ggn som jag har en Htc och har nästan bara haft Nokia innan och då gjorde man en säkerhetskopia via Ovi.
    Men jag hittar inte en sådan funktion i Sense?
    Hur går jag tillväga, för jag vill ju ha en backup om jag mot all förmodan blir av med min mobil och vill återställa allt jag har i min nuvarande i den nya...
    Jag hoppas jag har gjort mig förstådd? :o

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

2. loreli

loreli Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu kan jag vara ute och cykla, men så här är det i min "värld". Alltså, min telefon...

Jag har mina kontakter på Google, d.v.s. de synkas automatiskt, tappar jag telefonen finns de kvar.

Jag kör dropbox och låter den synka mina bilder till dropboxen så fort jag har wifi. Tappar jag telefonen så finns mina bilder kvar i dropbox.

Med jämna mellanrum skickar jag mina SMS som mail till mig själv, även mina whatsapp:ar, och så slänger jag saker därifrån. Då finns dom kvar i min mailbox i alla fall. Jag sparar även ut alla bilder som jag får i MMS/liknande av samma skäl. Här har jag för mig man kan ställa in att de automatiskt ska skickas till sitt gmail konto också, men det har jag valt bort av något skäl.

Jag har många appar på SD-kortet. Och här är det väl jag fallerar. I teorin borde jag väl kopiera ut SD-kortets data lite nu och då och så kunna kopiera tillbaka det om SD-kortet fallerar. Därmed också återställa så mycket som möjligt av inställningarna man haft.

Saker som lagras på telefonen kan man inte säkerhetskopiera utan att roota, något jag inte har gjort. Men om man rootar finns saker som titaniumbackup och liknande.

3. Bettanboop

Bettanboop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hm det låter lite krångligt... Det borde ju finnas en funktion som gör allt?
    Men om det inte finns något annat får jag väl göra som du gör... Tack för ditt svar!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

4. goranwik

goranwik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Jag använder MyPhoneExplorer i min HTC och PC. Där går det både att synca och göra backup.

Sent from my HTC Flyer P510e using Tapatalk 2