Säkerhetskopiera innehåll?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av espelastisk, 16 nov 2010.

1. espelastisk

espelastisk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det nått program som man kan göra en backup av en x10 mini pro på datorn utan en massa appar i telefonen? Laddade ner SE:s Pc suite eller vad det heter men det verkar inte finnas nån sån funktion, vet att det fanns till min gamla nokia n85 tex bara ansluta till datorn sen kunde man kopiera allt från sms till kontakter över till datorn och det borde väl finnas till sonyericsson med?

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
  3. espelastisk

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men där måste man väl ha en app på telefonen för att ansluta till datorn? Kanske är paranoid men litar inte på sådant som ska ha tillgång till så mkt :P. Jag menar om det funkar på min flera år gamla telefon borde det ju fungera på en så ny? Känns ju onödigt av dem att krångla till allt så man måste ha 3:e parts program för att göra en backup på datorn?

4. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Tyvärr så måste det till 3e parts applikationer för att göra det du vill.

Du kan ju alltid använda dig av SE's egna backup program och sedan flytta backupen från SD kortet till din dator: http://m.sonyericsson.com/backup

5. espelastisk

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej och då ligger det en fil på minneskortet som man kan föra över? Märkligt att de måste krångla så.

6. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Förstår inte varför du tycker det är krångligt för? Själv så bryr jag mig inte om backuper alls då jag synkroniserar allt till "molnet" som det egentligen är tänkt i Android. Visst så kräver vissa saker (som sms) att man installerar en extra 3e parts mjukvara för att det ska fungera men det fungerar och jag behöver inte bry mig om att manuellt göra backup.