Problem: Säkerhetskopiering i Kies

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av anako, 11 nov 2012.

1. anako

anako Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag uppgraderade till Jelly bean för några veckor sedan och efter det är min telefon outhärdligt seg!

Har sedan dess försökt säkerhetskopiera min lur via Kies men det verkar vara en omöjlighet.

När Kies väl hittat mobilen och jag skall säkerhetskopiera står den och förbereder säkerhetskopiering i all oändlighet. Sist lät jag luren vara ansluten i 4 timmar utan att det hände något.

Har provat med att rensa Inställningar > Program > Alla > Logs Provider > Rensa Data som jag läst har funkat för andra, men inte här :(

Någon som har ett bra tips?

Har Kies 2.0 på em Mac OS 10.8.2

Tack på förhand

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

Kies är inte ett speciellt stabilt program tyvärr. Men vad du kan göra är att göra backuperna manuellt. De enda som Kies klarar av att backup:a kan du ta själv en kopia på, om du nu inte får löst Kies.

Du kan inte göra backuper på Programdata/konfigurationer på en Android-enhet om du inte har Root. Så alla eventuella highscores och programkonfigurationer kommer gå förlorade vid en nollställning av mobilen. Det enda undantaget är om programet i sig har en inbyggd backupfunktion. Vissa Launchers och spel erbjuder en import/export funktion.

Mybackup Pro klarar göra backup på följande på ett vettigt sätt utan Root:

SMS/MMS
    Kontakter (Bäst är att lagra dessa hos Google iofs)
    Bokmärken (Bäst är att lagra dessa också hos Google)
    Programfiler (Endast APK, ej programkonfigurationer och highscores)

Den lagrar backupen på internminnet. När backupen är klart så kopierar du över allt som ligger på Internminnet till din dator, så du är säker på att de inte försvinner vid en nollställning.

Lycka till!

straff gillar detta.