säkert att köpa batteri på ebay?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av ErsdaHL, 13 dec 2010.

1. ErsdaHL

ErsdaHL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Sitter med mitt morgon kaffe och smörgås och är lite putt för mitt batteri plötsligt började suga igår. Så googlade lite och hittade ett batteri med 1923 MAh(!!) på ebay. Jag hade inte så stor tid då så jag frågar er om det står något om att dom skickas till sverige ? Då jag inte har möjlighet att kolla det nu + då jag inte har något ebay account
    http://cgi.ebay.co.uk/GOLD-BATTERY-...=150503656783&ps=63&clkid=5614056821287371870

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Man behöver inget konto för att kolla det. Titta under Postage and payments, där finns en dropdown där man kan välja land för att se porto. Bara att välja Sweden och se att man får en uppgift om fraktkostnaden.

För övrigt så är batteriet inte på 1923 MegaAmperetimmar (MAh) utan 1923 milliamperetimmar (mAh).

3. ErsdaHL

ErsdaHL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

jag funserar starkt på att köpa ett då mitt gått kasst

4. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

KÖP EJ!

VARNING ÄR BEFOGAD!!!!!!!!

Nu vet jag inte mAh på orginalet, men misstänker att det är bra mycket lägre än utlovade 1923.... Är det samma fysiska storlek så är det INTE möjligt att få ut en massa mer mAh ur batteriet..........

Har testat samma märke till SE minipro där orginalet är 970mAh och Goldbatteriet utlovade 1930mAh. Efter mätning så visade det sig att Goldbatteriet var på ca 700mAh!!!!!

dvs sämre än orginalet, dessutom dyrt om man ser till andra märken på ebay.... Så Goldbatterierna AVRÅDES med bestämdhet av mig!!!'

EDIT: Såg att det var samma säljare som jag handlade av, fick aldrig något svar på mitt mail där jag frågasatte riktigheten i annonsen och krävde pengarna tillbaka.

Last edited: 13 dec 2010