Säkert läge & Bootloop

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av kmadh, 15 augusti 2011.

1. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej. Desire med Alpharev HBOOT CM7 ROM CM7.
    Hade mobilen med mig till gymmet när mina vikinggener lyfte skrot i mina tighta cykelbyxor.
    Eftersom cykelbyxorna inte har en ficka så stoppade jag bara ner telefonen i byxorna, eftersom de är så tighta så sitter telefonen bra. När jag var klar med passet så svarade inte skärmen rätt, tryckte jag play på bytte jag låt, tryckte jag på en app i applistan kördes en annan app igång osv. Sen stängde den av sig och vägrade sen att starta. Sen kom den in i ett bootloop och nu är den fast om jag startar den i SÄKERT LÄGE.

Kört restore från CM7>InsertCoin>RCMix>MC7 osv. Inte någon stock dock.

Inne i recovery kan jag inte använda VOL-DOWN eller trycka på trackballen. Ingen reagerar. Dock finns ju substitut, som VOL-UP samt SÖK för att acceptera.

Någon som har haft liknande problem? Kan det vara en skadlig app?

Att tillägga är ju att ingen av mina fuktdetektorer i mobilen inte har gett utslag (dom blir röda).

Tack på förhand.

Edit: Såg nu att min Stock RUU NAND är borta. Vilket H*LVETE.

Last edited: 15 augusti 2011
  2. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har ett större problem. VOL-NER funkar ju inte, nu kommer jag inte förbi när den frågar om jag vill uppdatera HBOOT filen jag la in. Kan ju inte välja nej. Herregud...

3. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    är du helt 100 på att det inte kan vara fukt? lägg den i en påse ris över natten för att vara på den säkra sidan

vill du uppdatera HBOOT filen? om inte så plocka bort den eller döp om den så slipper du få frågan hela tiden, den gör ju inte direkt någon nytta av att ligga på SD kortet vilket falls om helst...

4. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Poontus: Tack så jättemycket för svaren! Men jag har testat ris-tricket. Sen så var ju problemet att jag inte kunde komma in i Recovery, eftersom VOL-NER knappen inte funka, kunde jag inte boota upp direkt dit, sen kunde jag heller inte välja det manuellt eftersom PMG99 filen sattes igång vid fastboot. Kunde ju inte tacka nej när VOL-Ner inte fungera. Haha.

Mobilen valde efter typ 10 omstarter att gå in i recovery. Då körde jag en restore till en RCmix rom. Då gick mobilen igång. Men nu står det Säkert läge. Kan inte ladda ner någonting eller göra något. Eftersom min trackpad och min VOL-NER knapp inte fungerat med någon rom nu sen detta hände så ska jag gå tillbaka till Orginal HBOOT och Stock rom för att få ut garantin. Men det står still.

Har ju partionerat SD kortet när jag körde Unrevoked. Någon som vet hur man får tillbaka allt. Har glömt av helt, och det gör jag i princip aldrig...

5. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har jag S-OFF PVT1 0.93.0001 HBOOT.
    När jag ska flasha får jag upp ett fel (aborted) med massor av text. Självklart betyder texten något, men hinner inte skriva allt nu. Har raderat allt innehåll på mobilen. Fick ett flipp för ingenting fungerade (ja skitsmart och jag är riktigt trött nu) vill bara ha mobilen i orginal. Såhär går det när man väljer en stabil rom och inte ändrar något. Glömmer bort allt.

Tack på förhand för svar eller tips. Allt välkommet.

6. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har också kört RUU.exe filer. Men det står att jag redan har senaste uppdateringen osv. Testade flasha en vanlig RUU.zip men det gick inte heller. Blir samma fel, där det står aborted i slutet.

7. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag riskerar lätt en bann för detta. Alltså jag har spenderat 48 timmar på att söka på internet, android forums, XDA, här osv osv. Inte någon förklaring, har hittat en med samma problem, men ingen lösning.
    Min spec ser ut såhär:
    BRAVO PTV1 SHIP S-ON
    HBOOT-0.93.0001
    MICROP-031d

Funkar inte att flasha något. Har lyckats gå från RCmix till LeeDroid. Men härifrån kan jag inte flasha något. Har Alpharev recovery fortfarande, hur blir jag av med den. Iochmed att varje gång jag ska skriver pin koden startas mobilen om. Har kommit in en gång (säkert läge) men då kunde jag inte ladda ner något.
    Någon :(