NI som säljer mobiler från abb, hur gör ni med kvitto? Jag vill helst inte lämna ut hela "avtals kvittot" med fullt person nr och hela det biten. Mobilen är en Iphone.. hur funkar det med garanti på dom?
Ge en kopia på följesedeln? Är väl den som gäller som kvitto, sen kan ju vissa handlare vara griniga när det står någon annans namn på kvittot. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Namnet på kvittot är fullständigt ointressant, den garanti som ges avser produkten och inte ägaren. Om en säljare bråkar om det så är det bara att upplysa om detta oh be dem ha koll på fakta.
Sist jag sålde en mobil med abb så var jag tvungen och följa med varje gång för att garantiärenden skulle beviljas.. (Tre) vill gärna slippa det.. Men skickar med en kopia på följsedeln..
Jo det är en oseriös bransch som tar till alla fula knep för att slippa ta ansvar. Detta gör de för att de vet att många inte har koll och att tillräckligt många tröttnar och de då sparar pengar på att slippa hantera ett ärende. Det som behövs är ett bevis på när den är köpt, där det framgår datum och butik. För övrigt har jag alltid samma (meningslösa) diskussion när jag ska köpa något att de vill ha mitt namn (vilket de aldrig får). Så på samtliga mina kvitton står det typ tomten eller liknande och jag har aldrig haft problem med själva garantin (däremot får jag ofta förklara för okunniga säljare vad som gäller).
Tre har tidigare skrivit på deras FB sida att det ska räcka med att säljaren skriver ett köpekontrakt samt kopia på kvittot. Räckte inte det? Väldigt meckigt att behöva följa med till affären.
Jag provade att skicka med honom alla papper (avtal, följsedel, osv) Jag va ändå tvungen och följa med och legitimera mig.. och detta också när mobilen skulle hämtas ut, de ville inte låta honom hämta ut den eller sms:a honom.. utan jag fick göra det Jävligt tröttsamt.