Fråga: Sälja HTC Sensation XE?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av jljungdahl, 30 jan 2012.

1. jljungdahl

jljungdahl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Det är så att jag köpte min htc sensation xe i december förra året. & jag trivs inte för fem öre med den & det är min första htc. Men jag beställde den via halebop & 24 månader. går den att sälja ändå? & för hur mycket tror ni ? ingen skada på den över huvud taget då den bara är två månader. allt funkar som det ska osv.

2. olymak

olymak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja de kan du , du kan sälja den för 3000kr

Last edited: 31 jan 2012
  3. MrSexor

MrSexor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=973493

Jag skulle säga att jag tror du får 2.500:- om du hittar rätt köpare.

Är den bunden till halebop? sånna fall blir det svårare.

Jag skulle iaf hellre betala 1000-1500:- mer för att få en helt ny än att få en begagnad.

Reklamera den?

4. jljungdahl

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

bara 2.500? känns ju lite illa med tanke på att jag har vääldigt många månader kvar & hade velat betala av hela telefonen om jag säljer den. Jo den är bunden till halebop tyvärr..
    Reklamera? men halebops idiotiska hemsida har ju bara 2 veckors ångerrätt eller vad det är . & jag fick hem den den 5 dec-11..
    Jag sålde min iphone 4 för 1500 samtidigt som jag köpte denna & då var ändå iphonen över ett år gammal & hela baksidan sprucken.
    ( sa att jag vill ha 1200 för den men den som köpte sa att hon mer än gärna la till 300 då det följde med en jävla massa skal & skit.. )

5. Halebop_old

Halebop_old Baby Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hej!
    Din HTC Sensation XE är inte låst till Halebop.
    De enda mobiler vi säljer som är låsta är iPhones, alla andra är olåsta.

Mikael
    Halebop support

6. jljungdahl

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej jag fick nyss reda på det :) trodde den var låst för att min förra iphone var låst till halebop haha :)

7. Flightcrank

Flightcrank Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ångerrätt och reklamationsrätt är två skilda saker, reklamationsrätt har du i tre år. Om det är något som är fel på telefonen som gör att du inte är nöjd med den så bör du reklamera den. Jag antar dock att det bara är så att den inte lever upp till dina förväntningar eftersom du inte har skrivit vad det är som gör dig missnöjd :)

8. jljungdahl

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej okej..
    Nej tex, jag hade en iphone innan, jag trodde att ingen telefon kunde ha så dåligt batteri som en iphone, men jag hade totalt fel. Min htc fulladdas hela natten. jag drar ur laddarn ca 9 på morgonen. vid 15 på eftermiddagen så är den heeelt döööööd! & jag har kanske skickat 5-6 sms under den tiden & inte använt den alls annars. det är väl det som irriterar mig mest.

9. Flightcrank

Flightcrank Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Då skulle jag lämna in den.
    Du har ett halvårs garanti på batterier. Jag var dock inte heller helt nöjd med batteriet men jag hade inga problem att få det att räcka i en dag med normalt användande (lite surf, mail, samtal, sms, synk osv). Tyckte dock som sagt att det var lite klent så jag köpte ett starkare batteri som är betydligt bättre, men att få ladda mobilen varje natt är nog något som man får acceptera oavsett vilken telefon man har.

10. Claes B

Claes B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Måste ju helt klart vara något fel, antingen nån app som inte låter telefonen sova eller ett kasst batteri. Jag har inte utan provokation lyckats ladda ur min helt på en dag än så länge.
    Just nu, 7 timmar efter urkoppling, ligger den på 82%, då har jag pratat några minuter, skickat nåt SMS och läst lite mail, spelat kanske 5 minuter inget mer iofs. Följer den gängse mönster kommer den att ligga på ca 50-55% när jag kommer hem i eftermiddag, 11 timmar efter urkoppling.

11. Xombie

Xombie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har märkt att väldigt många klagar på "kassa batterier" och jag måste erkänna att jag stör mig rätt mycket på det.

xxxx mah (milliampere timmar) är ett faktum sålänge inte batteriet är defekt (trasigt). Sen är det upp till dig som använder telefonen. Har du massa krävande funktioner på så drar den ju uppenbarligen flera milliampere per timme än om du inte har massa krävande funktioner på. Detta har ju ingenting med batteriet att göra utan hur man använder telefonen. Kan ju jämföras med att sitta i en bil och ständigt trycka gasen i botten (även när du står stilla) det är klart att det tar slut snabbare då.

Kan tillägga att jag har haft en iphone 3gs, använd enbart som mp3 spelare så den har stått i flygplansläge och alla onödiga funktioner avstängda, livslängden vid ca 4 timmars lyssnande per dag har varit uppåt 2 veckor utan att ladda en enda gång.

Last edited: 28 feb 2012
  12. modstar

modstar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

HTC sense tar sjukt mycket på batteriet, testa att roota och byta firmware/rom så ska du få se på skillnad :)