Sälja iphone 5 skal

Diskussion i 'Off Topic' startad av Pienso, 13 sept 2012.

1. Pienso

Pienso Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    164

MINA ENHETER

Tänkte höra om efterfrågan på iphone skal. Vad som gör det unikt att köpa just ett skal. Det ska väl självklart sticka ut. Alla apple fanboys är så kåta i skal så tänkte om man skulle frakta hem från Kina. Men läder och gummi skalen säljer mest? Färger, konturer och häftiga märken på skalen lär sälja mest? Sen gäller det väl sälja 2-3 gånger dyrare än inköpspriset?

2. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag minns när jag jobbade i mobilbutik för länge sen. När Nokia 2110 var populär som fan. Det dök upp ett par finnar som i Finland köpte originalskal och motivlackade. Vi köpte in ett antal och sålde dem lätt trots höga priser, tror vi tog betalt för bytet också.

Något liknande idag tror jag skulle funka. Begränsat, exklusivt och inte helt billigt. Ebay skulle kunna vara en arena att sälja dem på. Tänk dig ett skal med NY-logga på. Det finns en marknad. Men kolla av eventuella konkurrenter först

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jobbiga är ju att om du inte säljer rätt mycket volym så är det ju sjukt dålig buisness.

4. Pienso

Pienso Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    164

MINA ENHETER

Jag har hört runt lite med iphone användare och de vill ha ett hållbart skal, unikt, det ska vara av läder för det ser snyggare ut. Ska testa beställa hem 10-20 skal och sälja lite dyrare eftersom lanseringen börjar den 28 sep har jag tid på mig att frakta in från Kina. Men skärmskydd bör man kunna sälja relativt dyrt också?

5. Kajlie

Kajlie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S20+
    Skärmskyddd säljs för typ 10kr för 2st. Så tror inte man tjänar pengar direkt på skärmskydd.

6. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag tror du kan få svårt att sälja allt för många, det finns för många aktörer som försöker att köpa på ebay och sälja många ggr dyrare. Så du är knappast ensam om att försöka sälja kina skal till högt pris. Kolla bara tradera och blocket och alla andra skal sidor som finns.