Sälja iphone och köpa htc

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Juhanni, 31 mar 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Juhanni

    Juhanni Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag kommit till den punkt i livet då jag är trött på begränsningar i min iphone 3gs. Jag tänker sälja den. Det lutar sjukt mkt åt att det blir en legend. men nexus one då? Värt dom extra pengarna?

    Vill gärna ha tankar från folk som har haft möjlighet att testa BÅDE iphone 3gs och htc legend/nexus one.


    TAck!
     
  2. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
  3. Juhanni

    Juhanni Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok intressant. Det står dock mellan nexus one och legend. Men det lutar åt legend pga design och fm radio faktiskt. MEN... märker man av på daglig basis att processorn inte är lika fet i legend?
     
  4. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det du märker mest är nog den mindre skärmytan och lägre upplösningen.
     
  5. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    om det står mellan legend som är en som jag förstått klen uppgradering av htc hero och nexus one hade jag valt nexus one.
    delvis och mestadels pga av den enormt stora community bakom. Vilket innebär en hel radda med olika roms att välja på. Olika teman och även en hel del mods.

    Google kommer med största sannolikhet även skicka uppdateringar till Nexus one ett bra tag medans htc visat var skåpet ska med extremt dålig support för sina gamla modeller när det gäller uppgraderingar.

    I nuläget har legend inget av det här och är väl inte ens rootad i nuläget. Vilket iofs beror på att den knappt släppts än. Vet att modaco paul beställt en så rootninng är väl bara en tidsfråga.

    Men om du gillar att lägga in olika roms med olika ui's på så välj nexus one.
    Allt legend har, har redan nexus one i form av olika roms.
    iofs legend är väl snyggare.
     
  6. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag bytte ut min iphone 3g mot en nexus one för en månads sedan! Har inte ångrat bytet någongång ännu! ;)
     
  7. Juhanni

    Juhanni Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok. Menar du alltså att man kan anpassa n1 i en högre utsträckning än en legend? Trodde man kunde anpassa legenden fritt också? Är ingen hejare på kod osv.. men ja.

    Har upptäckt att det kostar mer än vad jag trodde att skaffa en nexus one. så det lutar åt en legend. Men ja.. är det värt att byta ut min iphone 3gs mot en legend?


    Kan man byta tema på legend tex?
     
    Last edited: 31 mar 2010
  8. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Ja du kommer garanterat bli nöjd med en Legend om du inte vill lägga ut så mycket pengar på en N1.
     
  9. tomcat

    tomcat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ett par saker innan du byter (jag har både en 3Gs och en Hero (rootad med elelinux_nexus):
    Musik - här vinner iPhone. Lätt (vore konstigt annars iofs... Musikspelaren som ligger default är inte mycket att hurra för, jämfört med iPod-delen i iPhone). Kameran tror jag faktiskt är snäppet bättre i iPhone än i Legend. Vill du synka musik mot iTunes så finns "Salling Media sync", som gör att du kan droppa spellistor direkt från datorn - alternativet är att dra och släppa, vilket funkar rätt bra men inte lika enkelt som iPhone/iTunes.

    Har du ett gmail-konto med tillhörande kalender och kontaktlista så vinner Android. Lätt. Att se kalendern på startskärmen i widget-form är grymt smidigt - inte en enda touch för att se vad som händer under dagen! Överhuvudtaget är tanken med widgets grym - det är det jag saknar absolut mest på iPhone. Touchen i Android 2.1 är lika responsiv som i iPhone, men aningen "sladdrigare" (svårt att förklara, men inget som eg. stör).

    Accelerometern i iPhone är lite snabbare än i min Hero och aningen snabbare än i Legend. Legend passar bättre i handen och kan hanteras med en hand - tveksam till om det går i NexusOne/Desire. Legend väger lite mindre än iPhone. "Musen/Kulan/ögat" saknar jag enormt när jag ska surfa på en iPhone. Å andra sidan är Safari sjukt snabb på att hämta sidorna.

    Jag har rannsakat mej själv och trots att iPhone har en del saker som är bättre så använder jag huvudsakligen min Hero som "förstatelefon". Den vinner i längden. Däremot vete fan om du ska välja en NexusOne eller Legend. Jag väger fram och tillbaka jag med, fast mellan Desire och Legend. Desire är ju snabbare men Legend är ju SÅ snygg! Den perfekta partnern till min MacbookPro - utseendemässigt iallafall. :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.