Sälja mobil till andra företag

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Gorynytj, 6 dec 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Såg idag en sida som heter www.mobilfynd.se (ägs av Elektronikåtervinning i Norden AB) när jag kollade runt lite, enligt Rejta ett helt okej företag. Tycker de ger lite för bra betalt för en "mobil".. 1950 ger dem, mot 1400 på envirofone.

Så ville bara höra med er om ni testat på sidan, vet om att om något låter för bra för att vara sant så är det också så.. dock är inte 1950 överdrivet då mobilen kostar närmare 3300-3400 ny.

Det som ser skrämmande ut på sidan är att de nästan bara har iPhones till salu av de lite senare modellerna på marknaden.

(försöker inte säga vilken mobil det är för att inte detta skall räknas som en sälj-tråd).

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kolla så att inte massa avgifter tillkommer osv. Vissa sidor marknadsför ett högt pris, men det man sedan får utbetalat är många gånger mindre än det priset som visades på sidan.

Priserna på Mobilfynd verkar också vara väldigt höga, 1373kr för en HTC One X. Envirofone ger 693kr. Så jag vet inte vad jag ska tro om sidan egentligen...

Skickat från min iPhone 5s.

Last edited: 7 dec 2013
  3. Atmos

Atmos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    202
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256gb
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Verkar vara oseriösa.. Jag kollade vad dom skulle betala för min Note 2 4G och fick enligt deras sida redan på att jag skulle få 2405:- för den. Gjorde en anmälan om att sälja den och sen skulle dom kontakta mig via mejl. Fortfarande inte hört något och det börjar snart vara en vecka sedan. Nu är den såld på annat sätt så det kvittar ju.

Men tycker personligen att det dom bjöd var i högsta laget, som företag ska man ju göra vinst.. Känns svårt att göra det med den summan som dom erbjöd mig. Då en ny kostar 3495:- sist jag kollade.

Så jag tycker det verkar halvskumt iallafall...

Skickat från min SM-N9005

4. Atmos

Atmos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    202
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256gb
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Fick svar av dom igår att dom ville köpa luren av mig.. Dock redan såld av mig på annat sätt. Så vet inte riktigt vad jag ska tycka och tro om dom.. Finns nog iallafall säkrare sätt att sälja sin lur på.

Skickat från min SM-N9005

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.