sälja N5 o köpa lg g2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Mint, 14 feb 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Mint

Mint Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Har en Nexus 5 som jag är jättenöjd med! Det enda är batteri tiden som jag tycker är lite för dålig!

Enligt mina uppfattningar så är en lg g2 nästan likadan som n5 fast med bättre batteri samt kamera! Det enda är ju bloatware men det går kanske lösa med annan rom!

Va säger ni om det bytet?

2. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag har haft båda och jag skulle aldrig få för mig att byta tillbaka till G2. Det finns bara två saker som är bättre med G2 - batteritiden och eventuellt skärmen (marginellt). Allt annat är tusen gånger sämre, i mitt tycke. Kameran är totalt värdelös, långsammare skit får man leta efter; LG's mjukvara är ett skämt jämfört med vanilj-Android; byggkvaliteten är sämre, osv osv. Du får gå efter dina egna prioriteringar där helt enkelt :)

3. tp_88

tp_88 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag har också haft båda, har G2 nu.

Förr köpte jag alltid Nexus-telefoner för mjukvaran, och jag orkade inte flasha ROMs och ha mig. Sen började jag testa lite och insåg att det var väldigt smidigt så då fanns det helt plötsligt många telefoner att välja på.

Nu kör jag G2an med CM och Xposed, och det är utan tvekan bättre än stock Nexus (som jag tycker är bättre än alla tillverkarskin, pretty much). Testade några timmar med LGs mjukvara och jag avskydde den. Tänker du köra stock så hade jag utan tvekan valt Nexusen.

Fördelar med G2:

+ Fullständigt överlägsen batteritid, riktigt bra.
    + Bättre yttermått:skärmyta-ratio
    + Lite bättre display

Fördelar med N5:

+ Bättre autofokus på kameran i lite sämre ljus (men inte bättre IQ)
    + Bättre stock-mjukvara (obetydligt om du kör custom ROMs)
    + Lite bättre upplevd byggkvalitet, även om det inte precis är en HTC One.

Kort och gott; LG G2 med CM/liknande > N5 oavsett ROM. Däremot N5>G2 med stock ROM.

kalleboston gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.