Sälja S7 Edge och köpa Op3?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Axan, 1 aug 2016.

1. Axan

Axan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    583
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Hej

För tillfället har jag en S7 Edge som jag kör mitt privata abb i, sen har jag även en Iphone 6 från jobbet. Nu till min fråga, kommer jag bli nöjd om jag går över till op3 och kör med endast den då den har dualsim? Tänkte då köra både mitt privata och jobb i den. Eller ska jag köra vidare med två telefoner?

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 182
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    @Axan@Axan Det är ju fantastiskt skönt med en telefon istället så bara där är ju en stor fördel.
    Sen har S7 vissa fördelar som du vet om, skärmen, kameran, vattentätheten, minneskortsplats men OP3 är en ruskigt bra telefon. Bra batteritid, dual-sim, snabb som sjutton, inga edge-kanter (fördel enligt mig men smaksak).
    Vill du slippa ha en extra telefon med dig så hade jag bytt.

galaxy81, iterva och Axan gillar detta.
  3. Axan

Axan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    583
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Ok, tack för ditt svar. Jag har haft både OP1 och OP2 men pga buggigt OS så har jag alltid bytt, men det kanske har rättat till sig nu?

Vet du om man på något smidigt sätt kan dela upp kontakterna mellan jobb och privat så de inte blandas till en telefonbok?

4. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

I mitt tycke så är ju OP och nog kommer fortsätta vara en chansning sett till mjukvara. Nuvarande (3.2.2) plågas fortfarande av notifikations buggen, men den löses via adb eller genom att köra vissa custom roms (vet ej vilka), Och andra buggen är automatiska justeringen av skärmens ljusstyrka..Den är lika opålitlig som i 2:an. Detta är dom "problem" jag stött på...Sen finns det ju garanterat en hel drös med buggar till, men vilka man märker och påverkas av är individuellt!
    Om du använder luren mycket så får du nog räkna med att stöd ladda under dagens lopp och är i mitt tycke inte ett problem eller något negativt sålänge man har tillgång till Dash laddaren.

Timpppa och galaxy81 gillar detta.
  5. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 182
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    OS:et i OP3 fungerar bra, jag har inte haft några buggar förutom att notiser inte kommer fram när telefonen har legat ett tag (över 10 min) helt stilla utan att du väckt den. Det är doze som är boven i dramat här. Men OnePlus jobbar på en lösning till detta.

Svar på din andra fråga, nepp jag vet inte nått sätt. Kanske nån annan har bättre koll?

Dock så måste jag säga att jag tycker S7E är en grym lur, aningen dyr dock. Och det enda jag egentligen inte gillar med den är dom kurvade kanterna.

Axan, galaxy81 och iterva gillar detta.
  6. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 417
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    jag skaffade en huawei mate 8 och körde den med både privata och jobb-abonnemanget ett tag. det var ju bekvämt såklart, och mate 8 är en bra telefon - men jag upptäckte också att i vissa situationer saknade jag faktiskt att ha en till telefon.
    man kanske vill veta om nån ringer på det andra abonnemanget - tex kanske man väntar på att doktorn ska ringa upp men så sitter man upptagen med jobbsamtal. eller tvärtom att man sitter i ett privat samtal som man skulle avbryta om man visste att man fick ett viktigt jobbsamtal. eller man kan vilja räkna ut eller googla något som är relevant för samtalet på den andra luren medans man pratar. så jag gick faktiskt tillbaks till två lurar. men du kan ju alltid testa och se hur det funkar för dig, en OP3 är väl inte svårsåld isf :)

7. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 196

MINA ENHETER

får jag föreslå nåt annat? en S7E med dualsim om du nu gillar s7e
    http://www.samsung.com/ae/consumer/mobile-devices/smartphones/galaxy-s/SM-G935FZDUXSG

galaxy81 gillar detta.
  8. Axan

Axan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    583
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 16 Pro
  9. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 043

MINA ENHETER

Jag gick från S7 Edge till Oneplus 3,ångrar mig inte och saknar inte S7 överhuvudtaget, visst samsungen har bättre skärm, och kamera, men jag fick bättre batteritid, bättre mottagning, och slipper och gå med 2 telefoner och en snabbare telefon.

10. Axan

Axan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    583
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Sista frågan till er som sålt er S7 edge, vad får man för den? Min är i nyskick. Inköpt april.

11. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 043

MINA ENHETER

Fick 5500 för min Edge

Axan gillar detta.