Säljråd & köpråd S3-note-s2 mm

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ljungbacka, 29 jul 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ljungbacka

ljungbacka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hej allihop!

Jag ska skaffa mig en sgs3 och har lite beslutsångest....
    Idag har jag en Note och en sgs2.
    Jag är nöjd med bägge två men en av dessa måste gå.
    Jag kör s2:an som min huvudtelefon och noten har ett tvillingkort.
    Jag använder noten mest som gps och att rita upp lite snabba ritningar och komihåglappar när jag jobbar. Även som fjärrskrivbord till min dator hemma där jag har tillgång till mitt faktureringsprogram.
    S2:an är så förbaskat trevlig i storleken och att den alltid levererar.
    Kan S3:an ersätta min S2:a eller tvärtom? Är den alldeles för stor i handen jämfört med S2:an?
    Eller ska jag göra mig av med noten och behålla S2:an och vänta på en surfplatta med penna?
    Bolla gärna lite med era tankar om det hela, det är lite lättare när man får andras syn på det hela.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

2. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Tjenare! jag har haft en SGS2 med och har nu en S3, och kan säga att S3 är bara underbar, S2 är en bra telefon men S3 är ännu bättre, och den ligger bra i handen och känns inte alls förstor eller någonting faktiskt. Kan bara rekommendera.

ljungbacka gillar detta.
  3. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Finns säkert många skäl till att uppgradera från S2 till S3. Samsung gör väl en ny i serien för att den ska pwna lite. Men fortfarande är S2 en telefon som verkligen håller måttet, fortfarande populär och har bra med kunder som har den. Tillverkarna e ju så klart extra goda med service till en telefon som kopplas till många konsumenter.
    Har inte själv S3 så jag ska inte säga så mycket. Men för gemene användare så borde inte skillnaden vara så värt jämfört med det jag kommer föreslå.

Jag såg att det var på gång med en Samsung Galaxy Note 10.1. Har du hört om den? Trodde den skulle komma ut i slutet av juli här i Sverige. Cdon hade iaf annons på den. Helt klart skillnad från Note-telefonen om du ändå använder tvillingkort på den som om den vore en surfplatta. Kolla lite på Youtube. Jag föreslår att du behåller S2 och byter ut Note-mobil till Note-surfplatta!

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

ljungbacka gillar detta.
  4. ljungbacka

ljungbacka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det blev en s3a för mig.
    Jättenöjd med den. Som sagt, s2an är ingen dålig lur. S3an känns lite fräschare i ui:t samt ligger sjukt bra i handen.
    Tack!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.