Problem: Sämre mottagning med 3 efter senaste OTA

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Fakka-ur, 20 sept 2012.

1. Fakka-ur

Fakka-ur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Någon mer än jag som upplever detta? :S

APN är i sin ordning..

2. tim_tub

tim_tub Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har Halebop men om det är uppdateringen med basbandversionen LH1 du menar så har jag också märkt en försämring jämt emot innan.

Där jag bor har det alltid varit dåligt mottagning med den här telefonen, men med senaste (bbv LH1) har jag inte kunnat ringa utan att samtalet hackar eller bryter om jag ens har haft mottagning och så dålig har telefonen inte varit sen innan första uppdateringen.

Jag flashade in bbv LFB i går och upplever en markant förbättra (kan föra ett samtal med någon utan att det bryter) och jag har hittils inte förlorat täckningen helt mellan samtal, så för min del fungerar inte LH1.

3. Fakka-ur

Fakka-ur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Exakt, liknande här på jobbet.
    Har en docka som jag tidigare alltid placerade luren i, en noga utvärderad plats där jag hade 2-3 "pluppar" H+ så jag kunde streama spotify nu orkar den knappt 1 - sporadiskt. Får byta jag med och se om det hjälper.

För ute i det "fria" märker jag ingen större skillnad...

4. Strutsen

Strutsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har inte märkt någon skillnad alls faktiskt

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

5. Jag tycker 3s uppkoppling det senaste året har blivit mycket sämre. På min Desire HD hade jag 8-9/mbit med stabil (5 staplar) uppkoppling. Nu med samma abonnemang på S3an får jag knappt 1/mbit under samma förutsättningar.

6. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

FastPris abb har tagit hårt på näten, men jag märker sämre samtalskvalité (kan ju ha med motparten att göra också)