Problem: Sämre samtalskvalité nu än när jag köpte mobilen

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av yooz1e, 23 okt 2011.

1. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Hejsan!

Har haft min mobil sedan Juli och inte förns nu på senare tiden så klagar folk på att dom hör sig själva och att jag hörs dåligt. Måste väldigt ofta, om inte hela tiden hålla på pillra på brusreduceringsknappen.

Vet inte om det är senare uppdateringar som gjort detta eller om det är fler som märkt att fler å fler klagar på att man hörs dåligt och att dom hör sig själva.

Dela gärna med er om ni har samma problem, tips eller dylikt.
    Fixas inte detta snart måste jag ju tyvärr lämna in mobilen på ev. fix så man slipper jävlas med detta o_O

För övrigt är ju mobilen den bästa på marknaden, RIGHT?! ;)

Last edited: 24 okt 2011
  2. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Hört att en del skal kan ställa till det.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. DarkWizard

DarkWizard Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Finns trådar om det problemet redan. Kontentan är att det är mikrofonen som inte är riktigt hundra på alla exemplar. Enda lösningen är att skicka in den på rep. Jag och många andra har samma problem men jag har inte orkat lämna in min än.

4. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Länka gärna dessa trådar som tar upp detta med att problemet uppstår efter ett tags användande.

Klart skal kan ställa till det, och man är korkad om man inte testat utan skal.

5. Droid76

Droid76 Guest

Skulle kunna tänka mig att det rör sig om hårdvarufel direkt från fabrik.

Uppstår felet efter en tids användande bör man kolla täckning, byta SIM-kort, kolla efter smuts eller illasittande skal. Ny mjukvara kan vara en orsak.

Kvarstår felet är det troligen hårdvarurelaterat, men då bör telefonen ha blivit utsatt för stötar, fukt eller smuts.

Svårt att se att det skulle vara så dålig kvalité att micken pajar om man bara pratar i den?