Problem: Sämre väderwidget i S5 än tidigare

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Tom Hardy, 1 jun 2014.

1. Tom Hardy

Tom Hardy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Har nu precis uppgraderat ifrån en S4 till S5 och bland det första jag märkte var att den inbyggda väderwidgeten är sämre på att hitta orter än vad den har varit tidigare. Har haft alla flaggskeppen i tidigare Galaxy S-serien och väderwidgeten har funkat utan problem innan.

När jag försöker att lägga till orten "White River" så får jag på min S4 tio träffar medans jag på S5:an får inga träffar. Även på ett direkt sökning med "White River, Ontario" så går jag bet.

Växlar således över till att via kartan försöka ställa in orten, men där visar det sig att dom enda orterna som stöds i Ontario är Ottawa och Toronto.

Mycket irriterande, just väderwidgeten i sig har jag alltid använt mycket och har haft tre orter som jag smidigt kunnat växla mellan ett snabbt svep med fingret, nu är det enbart min nuvarande svenska ort som jag lyckats ställa in men har som sagt behov av två till.

Har Accuweather ändrat sin söktjänst så att dom söker med annan leverantör? Är det jag som har missat någon inställning? Har någon annan upplevt liknande problem?

Det går ju förviso att lösa problemet genom att lägga till Fancy Widgets på en annan hemskärm, men då försvinner den smidiga lösningen med att ha allt i en och samma widget.

2. Tom Hardy

Tom Hardy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Problemet har fått sin lösning, helt plötsligt så stod det i sökrutan att man måste söka på det språk som orten finns i (på engelska alltså). Innan stor det bara att det inte fanns några träffar.

Så jag fick ställa om telefonens språk från svenska till amerikansk engelska, gå tillbaka till widgeten och helt plötsligt så hittades dom orter som jag sökte. Sen fick jag gå tillbaka och ställa tillbaka språket till svenska.

Nu fungerar i alla fall allt, men det var en besynnerlig lösning på problemet.

3. stevemedloyden

stevemedloyden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag har också bekymmer med den nya S5:an och väderwidgeten, på den gamla S4:an skte den in rött ort själv , på min jobblur som är en xcover2 funkar det men inte på den nya S5:an går det få in något väder ,nån som kan ge vettigt svar ?

4. stevemedloyden

stevemedloyden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag testat Tom Hardys knep ,men tyvärr ,det funkar inte heller ,widgeten hittar mitt ortsnamn om jag söker manuellt ,då jag väljer det så får jag upp meddelannde på skärmen "service not aviable" är det fler som har samma bekymmer ?

5. mackan325

mackan325 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma fel här:( gjorde programvaruuppdateringen idag men det hjälpte inte, ingen som har en lösning på detta??