sätt som ringsignal/notification/alarmsignal-app

Diskussion i 'Applikationer' startad av MaxH, 4 januari 2013.

1. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det någon där ute som kan tipsa om en bra app där man kan välja en ljudfil som jag redan har till ringsignal/notification/alarm etc? Alltså istället för att manuellt behöva sortera upp de ljudfiler jag redan har till tre kataloger på SD-kortet, ha en app där jag pekar på en ljudfil och får den som som ringsignal/alarm/notification.

Jag behöver alltså inte ladda hem några nya ringsignaler.

Last edited: 4 januari 2013
  2. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Vad har du för telefon och Android version? På min SGS3 så får jag upp valet om jag vill bläddra med filutforskaren, sen är det bara att välja valfri ljudfil.

Swiftly written with magic flow

3. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nexus 4, 4.2.1.

Löste det genom Tone Picker. Valde jag direkt att välja genom den inbyggda appen ("Media Storage") så valde den de olika mapparna. Med Tone Picker kan jag varje gång välja med vilken app jag väljer. Trycker jag då på Media Storage så väljer han ur Ringtones, oavsett om det är alarm/notification.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

4. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Antar att du när du gjorde detta första gången kryssade för att den alltid skulle välja från mediastorage. Annars borde du ha fått upp att du ska kunna bläddra med file explorer. Eller så är det bara om man har en tredje parts file explorer som detta kommer upp, kör ju själv ES.