Fråga: Sätta täckskiva på detta kylskåp?

Diskussion i 'Bygg, renovering samt hus & hem' startad av rafflan, 25 jan 2026 kl 14:55.

1. rafflan

rafflan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hej,

Tror ni det är möjligt att sätta en täckskiva på detta kylskåp & frys?

https://i.imgur.com/EqWYp7O.png

Planen är att måla skåpsluckorna i en annan färg och då hade det varit snyggt att ha det enhetligt istället för en gråfärgad kyl & frys som sticker ut. Eller tror ni det kommer bli fult/svårt att få till snyggt?

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    221

MINA ENHETER

Hur ser det ut när kylskåpsdörren är vidöppen? Tar då dörrens front emot något utmed långsidan med gångjärnen? Eller har du en glipa stor nog att rymma en täckskiva?

Kanske behöver du inte ha kylskåpsdörren lika vidöppen med en täckskiva, men du behöver åtminstone kunna öppna den tillräckligt mycket för att dra ur kylskåpshyllorna.

Detta är bara ett praktiskt resonemang, sedan återstår det estetiska i hur mycket man stör sig på en täckskiva som får en kylskåpsdörr att sticka ut lite extra från resten av inredningen.

m v h Henrik

3. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    8 479
    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det ser ut som att kylens dörrar är kurvade? I så fall blir det nog svårt att klä in dem med en skiva. Ett alternativ kanske är att klä dem med självhäftande plast i lämplig färg?