Safe mode eller Factory reset?

Diskussion i 'Magic' startad av vurna, 6 feb 2010.

1. vurna

vurna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej,

Jag installarade igår ett par nya apps och det verkar som att det var något fel på någon av dem. När jag startade om min htc magic så går den inte längre igång. Efter loggan htc så startar den bara om och om och om igen hela tiden.

Jag var inne på htc's support forum där står det att man kan starta i safe mode, men det är lite otydligt exakt hur man gör?

Jag har testat att hålla inne menu medans jag startar men samma sak händer som innan. Har någon här någon erfarenhet av liknande?

Måste man köra factory restet på telefonen genom att: "With the phone turned off, press and hold the HOME and BACK buttons, and then briefly press the END CALL/POWER button"?

Tydligen försvinner allt sparat på telefonen om man gör så här? Finns det inga andra sätt att komma in i telefonen och ta backup innan om man inte kan starta den?

2. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jo, du borde kunna komma åt både SD-kortet och göra en nandroid backup genom recovery mode. När telefonen är avstängd, håll inne power + home tills du får upp en svart bakgrund med grön text ovanpå. Ser lite olika ut för olika telefoner, men ungefär såhär

3. vurna

vurna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tack för tipset. Jag får det dock inte till att fungera.

Jag kommer endast till en text som säger "htc magic" och det händer inget mer efter detta. Fast detta kanske är just recovery mode på just min modell av magic? Jag har har en clean magic dvs köpt utan nått abbonemang till.
    Skall testa om man kan komma in nu på den med hjälp av usb kabeln.

4. djjokke

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Hmm det låter väldigt konstigt. Jag tror inte du håller inne knapparna tillräckligt länge. Om jag gör det får jag också upp texten "HTC Magic" men där måste du fortsätta hålla inne knapparna. Jag har aldrig hört talas om att telefonen inte skulle kunna boota upp i recovery.

5. vurna

vurna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

hej igen!

Tack för att du försökt hjälpa mig så gott du kunde djjokkr :)

Jag testade igen som du föreslog, jag höll in knapparna i nästan 10minuter och testade även safe-boot igen genom att hålla inne knapparna jättelänge där också. Men tyvär fick jag ingen annan raction än tidigare från telefonen.

Igår tog jag beslutet att köra factory reset knapp kombon och som tur var fungerade det precis som htc förklarar på sin hemsida denna gång.
    Telefonen återställdes till sitt orginal dock verkar den fortfarande vara rootad vilket kan vara käckt kanske.
    Jag får helt enkelt ta detta som ett bra tilfälle att lägga in nått annat än andriod 1,5 kanske. läste nånstans att google gjort en v2,0 för ett tag sedan. kanske värt att fösöka lägga in den på telefonen för lite nyare funktioner och sånt :)

6. djjokke

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Vilken tur att det löste dig åtminstone!

Jag rekommenderar SuperD's Donut ROM. Kör själv med den och tycker den är underbar. Snabb och stabil :)

SuperD 1.8

7. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Detta fungerar endast om du flashat AmonRa's recovery eller liknande. HTC orginal har inte denna funktion.