Saker börjar försvinna från minneskortet?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Mozze, 22 jun 2011.

1. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Jag började just märka att min ringsignal som jag själv spelade in inte längre är aktuell... den finns inte ens kvar i mobilen/minneskortet. flera videon tagna med mobilen är också borta! samt bilder... har inte hänt mig förr. minneskortet har gott om plats, det är orginalkortet som är i.

idéer på vad som kan vara felet?

2. lindman

lindman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

hände samma sak för mig, men sen laddade jag ner appen sdrescan från market och då löste det sig.

3. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Upplever samma sak med mina låtar på mobilen. Försvinner, MEN dom ligger kvar på SD-Kortet om man använder en file explorer, typ ES. Sen finns det widgetar (widgetsoid) som har stöd för media uppdatering (söker om SD kortet). Det funkar alltid för mig, ett plus är att widgetsoid är gratis och går faktiskt få till riktigt nice. Ha den lättillgänglig direkt på någon av hemskärmarna, märker du att bilder inte hittas (ofta efter omstart eller "unmount") så använd bara rescan folders.

4. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Jo.. jag kom själv på att om man kollar på datorn in i minneskortet så finns de där. hade nämligen hänt en gång tidigare.. för länge sen ;P ;p