saker jag stör mig på i heron

Diskussion i 'Hero' startad av sethakan, 25 okt 2009.

1. sethakan

sethakan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag retar mig på en del småsaker i min Hero och kan inte förstå varför det inte kommer en uppdatering, de borde vara en baggis att:
    Översätta allt i telefonen till svenska.
    Ta tex butiken med alla kategorier, eller typ "framåt" i webbläsaren som heter vidarebefodra.
    Fixa så att man kan söka på namn som innehåller å ä och ö med det "smarta" tangentbordet.

Finns det nåt mer?

2. Droid110

Droid110 Guest

Inget jag bryr mig om då jag kör på engelska men... Butiken (dvs market) är ju hyffsat nytt så i android 1.6 förbättras det.. Jag stör mig faktiskt inte på något med heron för tillfället..

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Så går det när man använder google translate för att översätta.
    Det finns flera roliga exempel men min personliga favorit är "Build number" som blev översatt till "Skapa nummer"

4. Droid110

Droid110 Guest

Hehe, varför inte anställa några skickliga översättare bara, inte så att google har lite med pengar :D

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Att ljuset hissar upp & ned, ibland när jag väcker den så fläskar den på max ljus även i mörker. Extremt irriterande!

Last edited: 26 okt 2009
  6. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag misstänker att det är HTC som har sparat pengar här. Det blir väl dyrt när man måste rekrytera personal från andra tillverkare inför Sverigeetableringen

7. Droid110

Droid110 Guest

Såklart man stänger av autoljusfunktionen, sjukt annoying, dock så älskar jag att köra max ljusstyrka hela tiden :)..

8. Kropotkin

Kropotkin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag stör mig på kameran, lite synd att den tar så pissiga bilder jämfört med konkurrenter, eller är det bara jag? Testade appen Fx-camera, den är lika illa! För inte kan det vara ett hårdvarufel?

9. aramix

aramix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ähh sluta gnälla :) Finns ju värre problem :)

10. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kameran är otroligt dåligt. Det måste vara enormt bra ljusförhållanden för att det ska vara möjligt att ta en bild och även då kan det vara svårt att få den att fota som man förväntar sig. Jävligt synd. Hade HTC bara slängt med en blixt hade problemet varit betydligt mindre. Absolut största irritationsmomentet enligt mig.

11. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kameran är helt klart största irritationsmomentet. Den är så usel så det hade varit bättre att inte ha någon kamera alls. Den är i praktiken oanvändbar. Usel. I övrigt är telefonen bra, bättre, bäst även om batteritiden faktiskt är knappt godkänd.

12. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    En väl fungerande autoljusfunktion är guld värd på många sätt men det dög inte HTC till att fixa... Jag antar att detta är mjukvaruproblem & hoppas att det löser sig vid nästa uppdatering.

13. Droid110

Droid110 Guest

Kameran är HELT OK om man är i rätt ljus, sitter du i ett halvtaskigt rum med dåligt ljus så suger den tyvärr... Men är man utomhus tycker jag att det blir bra bilder.

Hehe, kanske också skulle köra på den om den var bättre, sjukt jobbigt med mörk skärm :'(..

14. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Antii: Bra att du är ok nöjd med kameran.

Men jag måste tillstå: För en person med lite fotoerfarenhet och/eller krav på att kunna ta bilder på annat än döda ting: Kameran är INTE helt ok. Det tar flera sekunder för den att ta en bild. Den är därmed i praktien oanvändbar för rörliga motiv. Försök fota någon som inte är helt still, det blir värdelöst, ur fokus, suddigt. 2009 borde en kamera av Herons kvalitet vara förbjuden, ja, straffbar att sälja på oss stackars konsumenter. ;)

15. Droid110

Droid110 Guest

Hehe, jo måste hålla med där, min polare har en SE W995 och den tar sjukt bra bilder för att vara en mobil, men den har också en blixt/lampa som Heron borde haft :(.. Btw, ladda hem FxCamera appen, den stödjer autofokus också, originalkamera applikationen är inte så bra har jag för mig, jag har iallafall inte använt den sen jag hittade FxCamera!

16. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra, tack för tipset ang. appen! Ska verkligen testa, för kameran är verkligen den enda stora besvikelsen med Heron, jag brydde mig inte om att testa för köpet utan utgick från att den skulle vara just helt ok... Vill gärna kunna fota med mobilen ibland.

17. Droid110

Droid110 Guest

Hehe, jo jag lyckas fota rörade motiv om det är bra ljus ute men det kan vara svårt ibland, kameran är väl det ända som stör mig på Heron..

18. admkenshin

admkenshin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om kameran verkligen är så dålig som alla säger kanske man ska fundera på en Tattoo istället... men det var jobbigt att skriva på den.

19. Droid110

Droid110 Guest

Skulle hellre lägga en tusing extra på Heron, du kommer inte ångra dig ;)..

20. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med, Heron har så många andra kvaliteer. Är kameran överlägset viktigast för dig så finns det bättre alternativ än både heron och tattoo. Köp hero, du ångar dig inte, som sagt.