Saker man saknar från HTC (Sense)

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Snapphane, 27 okt 2011.

1. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Hej, blev en ny lur och valet hamnade på SE Xperia Pro (hade HTC Legend innan) då den har ett sådant vackert tangentbord :) Detta trots att jag inte riktigt gillar SEs GUI, men kör rätt mycket från tredje part ändå så :P

Nu stör jag mig dock på två saker (främst) och tänkte att det finns säkert några som kan ge lite tips.

Dels saknar jag möjligheten att skicka SMS till grupper, känns som att jag väl får byta till Handcent eller dyl. Men har ni ett bättre tips så berätta gärna. Får ändå medge att jag gillar upplägget på SEs egna, men grupper används ändå rätt flitigt så skönt att ha det.

En bra widget för kontakter, HTCs kontaktwidget var helt okej. Trevlig att använda och fanns i två varianter efter tycke och smak. SEs var rakt ut ful och går inte (igen) att sätta efter grupper utan endast efter favoriter. Finns det en snygg och praktisk widget att lägga in även för detta, säg gärna till.

Vill inte spamma ned tråden för mycket, men känner ni för att droppa ett eller annat tips baserat på era erfarenheter från ett byte HTC till SE, skriv gärna :D

2. DRo

DRo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Använder själv life.contacts för kontakter. Tror inte att det är den som följer med? Vet inte riktigt om det är något sånt du söker men den gör sitt jobb utan att vara skitful. Tror dock inte att man kan bestämma vilka som ska synas utan det är de du kontaktar mest (SMS/ringer) som syns där.

3. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Testade life.contacts och den var inte helt tokig. Vill dock kunna ha en widget för olika grupper, t ex ha en grupp som heter "jobb" och alla arbetskamrater ligger då i den widgeten.

4. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Sök på Android Pro Widgets i Market. I den appen finns de flesta liknande widgets som finns på htc telefonerna.

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk