Fråga: saker som är dåliga... eller fel

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av marten_af_skane, 19 feb 2013.

1. marten_af_skane

marten_af_skane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett par saker som jag tycker funkar dåligt på min One X:
    1. Senaste appar. Den kapacitiva knappen. Det tar ju sååååå lång tid att bara kvickt byta mellan två appar. Går ju aldrig under en sekund. Är det så för er också? Ägnat en timme åt att googla nåt bättre sätt att switcha mellan appar, hittar inget. Kan man få den att istället för den långsamma helskärmsvisningen bara visa visa ikoner snabbt?
    2. Om någon ringer mig och jag har handsfree i och jag klickar den fysiska knappen på handsfeen för att svara så tar det upp emot 10 sekunder innan telefonen reagerar och den svarar. Ofta hinner den som ringer lägga på. Ofta tror jag inte att den uppfattat mitt tryck och svarar på telefonen, då hinner jag säga en mening och sen tolkar den mitt tryck på handsfreen som då gör att den lägger på samtalet. Händer det er också? Kan man göra något åt det?

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Det verkar som att du har för lite ramminne ledigt..

3. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Själv upplever jag multitaskingen värdelös i Sense. Om inte långsam så är den riktigt ful med..

4. marten_af_skane

marten_af_skane Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men här har jag en fråga till;
    Jag har lekt runt med Apex Launcher och Go Launcher. Använder Apex. Då tror jag att jag har gjort mig av med Sense. Stämmer det?
    Är Launcher samma sak som ROM?
    Och om jag skulle roota och byta ROM, skulle den kapacitiva knappen som nu är "recent tasks" bli något annat? Något snabbare?

5. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Har du inte plockat bort rosie.apk med root explorer så har du inte tagit bort launchern utan bara installerat en ny.

Byta launcher är inte att byta rom :) Launcher är precis som Gnome eller Xfce

Med många custom roms och även stock rom kan man ändra vad knapparna ska göra till i stort sett vad som helst..i stock rom har man en liten valmöjlighet så som att ändra att den får upp en meny istället för recent apps osv.

Multitasking blir oftast snabbare på vilken custom rom som helst, sense rom som CM rom. Där skillnaden är mest att CM romarna som använder stock android multitasking alltid är snabbare än sense gränssnittet som jag upplever det.

Last edited: 21 feb 2013
    marten_af_skane gillar detta.