Saknad funktionalitet: AirPlay/AirVideo

Diskussion i 'Allmänt' startad av peter.hygren, 31 okt 2011.

1. peter.hygren

peter.hygren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte bestämma mig om telefon, något jag verkligen älskar med Apple är enkelheten att strömma musik (Spotify) och video (Youtube, filmklipp etc.) från iPhone/iPad till min stereo via AirPlay och AirVideo. Jag kan inte hitta någon motsvarighet i Androidvärlden. Och nej, Spotify Remote är inte tillräckligt då mottagaren är linux-burk med XBMC eller en AppleTV.

Någon som sett en lika väl fungerande lösning som AirPlay/AirVideo till Android?

2. digitalaflaesk

digitalaflaesk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

3. peter.hygren

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte testa nu på jobbet, men ska prova hemma. Men jag misstänker att Skifta bara stöder att själv vara uppspelare.

4. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Enligt deras hemsida så stödjer de att spela upp media på en DLNA-certifierad TV från mobilen. Så det verkar stödja den funktionalitet du letar efter.

5. peter.hygren

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo men då är Skifta uppspelare, alltså programmet Skifta på telefonen spelar en mp3- eller videofil och strömmar över DLNA. Om spelaren är något som exempelvis appen Spotify på telefonen eller Youtube-appen så betvivlar jag att det fungerar. Behöver ju i sådana fall ligga i bakgrunden och ta över ljudströmmen till telefonens ljudenhet från appen. Men, ska prova.