Saknar ÅÄÖ på min X10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Jaq, 27 jun 2010.

1. Jaq

Jaq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag gissar att rubriken är rätt så tydlig med vad jag vill få ut. Jag ändrar språket till svenska, har laddat hem Swedish keyboard och hoppat runt bland massa menyer. När jag väl går in på t.ex. skriva sms så saknar jag dock mina tre sista vokaler i alfabetet. Fram tills jag hittar tillbaka till dem vill jag inte föra över kontakterna från min gamla telefon heller då det blir ett frågetecken i deras namn istället för å/ä/ö. Är det någon som har lite bättre koll på det här?

En till fråga när jag ändå är i farten; Hur gör jag för att använda min x10 som modem till min laptop?

2. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Prova med att trycka och hålla kvar i fältet där du skriver, då bör du få upp ett fönster med valet indatametod. Välj där efter standardtangentbord, eller om något annat val passar dig bättre.

3. Jaq

Jaq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så enkelt var det alltså, men jag hade nog inte kommit på det på egen hand. Tack så mycket, det löste ju en del! :)

4. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    För att X10 ska funka som modem krävs det. Att du har ett teathring program på mobilen och I datorn. För 1.6 har inte det inbyggt I sig. Vet inte om det kommer med 2.1 eller 2.2.

Det jag kör med heter Easytether Lite. Finns på Market. Första gången står det hur du ska göra för att få det att funka och vart du ladda ner det på Datorn.

Last edited: 27 jun 2010
  5. Jaq

Jaq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket! Fantastiskt snabba och bra svar här, verkar vara helt rätt ställe för att få ordning på min nya telefon :)

Får ge mig in o kolla efter Easytether Lite på en gång!

6. Jaq

Jaq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag måste medge att jag inte har så bra koll på hur allting fungerar, men finns det någon möjlighet att köra telefonen som modem utan usb-sladden med? Alltså via bluetooth eller så?

För övrigt funkar det bra nu. Tycker dock att det är lite dålig hastighet (satt precis innan med dongel 3 och det flyter på snabbare), finns det något man kan göra åt det, inställningar osv? :)

7. dannekarlsson

dannekarlsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror telefon måste rootas då, eller att man kör 2.2.. Ingetdera går dock för tillfället på x10.

8. Jaq

Jaq Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

...och nu när jag precis förde över kontakterna från min förra mobil (via bluetooth om det spelar någon roll) så saknas fortfarande åäö. Vad är det för fel nu då? :-O

9. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Prova inställningar/språkkod och text/standardtangentbord/välj språk/svenska.

10. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Sen kan det vara läge att göra om det jag skrev tidigare.