Problem: Saknar appar i Nya Market

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Kevin_s, 20 jul 2011.

1. Kevin_s

Kevin_s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har installerat cognition med android 2.3.4 och märker att många appar inte syns i market när man söker efter de, och hittar man barcode på nätet som pekar till appen i market, så dyker info upp men man kan inte installera den (finns ingen knapp för installation)

Läst runt lite och verkar som det är ett android 2.3.4 problem, nån som har samma problem och är det nån som har en lösning?

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Kollat på markets websida så det inte är så att apparna ifråga inte är kompatibla med din telefon?

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

3. Kevin_s

Kevin_s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Alltså jag installerade från market när jag var på 2.3.3 men de är borta nu när jag är på 2.3.4...och jag har installerat apk,n som jag hittade på XDA och det fungerar utmärkt

4. Dezaki

Dezaki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Du använder alltså ett hemmabygge av 2.3.4 och en inofficiell version av Market. Uppenbarligen är regionskodningen åt skogen. Exempelvis är 2.3.4 på XDA gjord med hjälp av den officiella versionen som redan har släppts i Kina.

Därför väntar jag hellre på officiella byggen.

Kevin_s gillar detta.
  5. Kevin_s

Kevin_s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Går det och fixa på nåt sätt? Kan jag genom titanium avinstallera nuvarande market och sen installera gamla?

6. Dezaki

Dezaki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Du kan till och med avinstallera uppdateringen via Settings/Applications/Manage applications/All/Market/Uninstall updates.

Såvida inte nya Market är inbakad i ditt 2.3.4 på något sätt, då vet jag inte...