Övrigt: Saknar min Sensation :(

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by ToHell, Sep 23, 2011.

1. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    Hjälp!
    Min dotter spräckte skärmen på min HTC Sensation och därför passade jag på att byta upp mig till "världens bästa mobil", men nu efter en halvtimmes användning är mitt första intryck att jag inte alls kommer trivas lika bra med den som med HTC.

Form och fysisk känsla är en sak, och där är det väl bara att vänja sig - men jag trivdes även väldigt bra med Sense och tycker SII's UI är både fult och rörigt. Så vad är tipset för att göra den mer uthärdlig? Och vad annars ska jag upptäcka i SII för att vilja hålla fast vid den? Att den är den enda som kan köra DSLR Controller är ett tungt vägande skäl, men räcker inte.

2. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ladda ner launcherpro från market, mycket snyggare och snabbare an stock

ToHell likes this.
  3. fizz

fizz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Mer uthärdlig? Är uthärdlig ens ett ord? För övrigt så är det nog bara att inse att det är annorlunda... Sympati får du nog mer av i htc-delen av forumet... ;-)

Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!

4. petu

petu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ännu en lipsill. Känns det bättre att komma hit och klaga för att du köpt fel telefon?

Janne303 likes this.
  5. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    Vill inte ha sympati - vill bli invigd i hemligheterna (SII är ju trots allt, helt objektivt, världens bästa smartphone) och det blir man nog inte i HTC-delen.

Sedan kanske jag bör ge den mer än 30 minuters chans att visa vad den går för ;) men tips som "launcherpro" för att komma på rätt kant är värdefulla.

6. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    Jag hoppas att jag inte har köpt fel telefon, och får jag hjälp att upptäcka det så var det ju värt att komma hit och beklaga sig.

7. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan ju alltids byta din Sgs mot en Sensation om du inte är nöjd. Finna alltid folk som vill byta

8. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

helt rätt! hur-ser-era-homescreens-ut tråden erbjuder inspiration om nått! Men som redan nämnt så är en custom launcher enligt mitt tycke ett måste..

Även jag kör med Launcher pro som jag anser är snabbast och trivs bäst med..

Att köra in en custom rom är inte heller någon nackdel då man slipper massa onödiga funktioner och appar som kommer stock...

Jag kör med Cognition 1.51 då den är stabil och inte för kladdig till utseendet.. Finns självklart andra men det känns som att oavsett vilken jag provat går jag snabbt tillbaks till Cog

ToHell likes this.
  9. SpeedSurfer

SpeedSurfer Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    LG G2
    ROM:
    Cyanogen
    Platta:
    nVidia Shield Tablet K1
    Platta 2:
    Nexus 7 2nd gen
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    * Kör Go Lacunher Ex.
    * Ladda ner Android Pro Widgets (widgets som är snarlika dom som finns till Sense).
    * Byt lockskärm (Widget Locker är min favorit)
    Lite överkurs:
    * Roota och installera ny ROM

Osv

ToHell likes this.
  10. Meto

Meto Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Forumnivå? Kan inte moderatorerna styra upp forumet lite så vi slipper dessa destruktiva och helt oväsentliga kommentarer.

maagnusj and Validus like this.
  11. Blashkyrk

Blashkyrk Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Som man frågar får man svar...
    Man kan ju undra vad du hade förväntat dig med den inledning du gav i ditt första inlägg i tråden. Det är ju ganska viktigt att uttrycka sig behärskat i forum och mail då alla övriga nyanser som kroppsspråk och liknande går förlorade.

Du har ju ändå fått en del tips ovan. Håll tillgodo med dom.

Janne303 likes this.
  12. Bazile

MINA ENHETER

håller med... kan förstå att folk blir irriterade när det gång på gång dyker upp en "Hjälp med ROOT" tråd (Jag blir iaf) men denna tråd är det väl inget fel på?

Janne303 likes this.
  13. Bazile

MINA ENHETER

Inte han som är TS... Och TS ställer för övrig en ganska relevant fråga? Vad kan han göra för att trivas bättre med telefonen?

Last edited: Sep 23, 2011
  14. petu

petu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vadå? Komma hit och fråga hur man kan göra telefonen mer "uthärdlig"? Köpa en 5000 kronors lur och vara nöjd med "uthärdlig". Uthärdlig för mig är att man KNAPPT står ut med den. Det enda är väl att byta telefon igen eller sälja den.

15. Bazile

MINA ENHETER

Hade TS varit intresserad av att byta/sälja telefonen hade han väl antagligen gjort det och inte bett om hjälp.. Uthärdlig kanske var ett taskigt ordval eller helt enkelt en definitions fråga, men det förändrar väl inte det faktum att han vill ha hjälp och inte spydigheter i tråden?

Har du inget att tillföra som hjälper användaren eller är relevant till topic så behöver väl du inte heller skriva i tråden?

16. petu

petu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tyckte det var en olämplig post överhuvudtaget. De som är är (åtminstone jag) är S2-fantaster och behöver inte höra hur jävla mycket bättre Sensation är. Han hade väl helt enkelt enkelt kunna fråga hur man får telefonen bättre. Men ok då, jag ska väl hålla tyst.

17. Bazile

MINA ENHETER

Att han är missnöjd med TouchWiz och stock-utseendet (precis som jag) betyder väl inte nödvändigtvis att han antyder att Sensation skulle vara bättre.. Snarare att han är van vid Sense och har fastna för det? Tror dock inte det dröjer så länge innan även TS blir en S2 fantast då luren är riktigt grym när viss konfiguration har gjorts.. Vilket jag anser vara topic i denna tråd..

18. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Fan vad OT ni är.

TS: Telefonerna är ju väldigt lika varandra. SGS II har första platsen pga bättre skärm och hårdvara, men det skiljer ju inte jättemycket direkt. Gillar du inte launchern kan du byta, som andra föreslagit, till t ex Go launcher eller Launcherpro. Jag kör själv TW (original) men en moddad version, den som kommer med telefonen har ju typ inga inställningar alls vilket är synd...

Kan säga att jag tycker HTC Sense är GRYMT överskattad. Alla verkar älska den men jag tycker den är vidrigt ful. När jag hade HTC bytte jag den så fort jag visste hur man gjorde..

19. Bazile

MINA ENHETER

Kan visst bli så.. Vad kör du med för TW? Har du lust att kasta länk eller är det den från EPIC Touch?

20. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    Exakt så... jag köpte ju SII för att den i specar och recensioner är ännu bättre än underbara Sensation och nu hoppas jag få uppleva att det är så också.
    "Uthärdlig" är ett relativt begrepp i det här fallet. En ZTE Blade är t.ex. uthärdlig om det är viktigt att komma undan billigt. För mig blir det lite lätt outhärdligt om min senaste mobil upplevs som sämre än min näst senaste. Outhärdligt innebär då förstås att jag hellre byter bort den, men eftersom jag VET att den är bra känns det som en oattraktiv lösning.