Problem: Saknar vissa appar på Market via telefon men inte via Web market

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av senglund, 17 maj 2011.

1. senglund

senglund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min S2 i en vecka nu, men har fått problem med market de senaste dagarna.

Jag har några appar installerade som jag inte kommer åt på market via telefonen. Ex:

Talking Tom Cat
    Scanner Radio
    Lokaltrafik Skåne

Det märkliga är att jag hittar dessa via Web Market och kan installera därifrån, men då jag klickar på dem i market appen i telefonen får jag felmeddelandet: "Hittades inte, Den begärda artikeln hittades inte"

Om jag t.ex söker efter Talking Tom Cat i market från telefon hittas den inte.

Det som är irriterande är att dessa och andra program är installerade via Web market men jag kan inte uppdatera dem via telefonen när det finns uppdateringar.

Kan nån göra en sökning på Talking Tom Cat via telefonen och se om ni hittar den?

2. tele2skit

tele2skit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag hittar dem:

Talking Tom Cat 6,30kr
    Talking Tom Cat Free FREE
    ...

3. senglund

senglund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, tack för hjälpen. Det får bli en fabriksåterställning för att se om jag kan få ordning på det igen.

4. netram

netram Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Öppna Market-appen i telefonen --> Settings --> Content filtering --> Välj "Show all apps"

Löste motsvarande problem för mig.

Mvh

5. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det finns ju nu möjlighet att blockera om inte enheten är kompatibel... vilket jag verkar ha drabbats av... hade på min SGS Asphalt 6 HD men den dyker inte upp på market via SGS2. Går jag via webbläsaren så hittar jag asphalt 6 men då står det klart och tydligt att den inte är kompatibel med SGS2... va fan Gameloft... kom igen nu... uppdatera så jag kan spela mitt favvo spel igen.

6. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Det är också det resultatet man får med alla Tegra 2-spel.. Däremot kan man ladda ner Dungeon Defenders: First Wave Deluxe, men det funkar inte för det, så får hoppas att de fixar till mitt blivande favoritspel! :P

7. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Precis. Nu när Google fixat både 4Gb limit på program/spel och dessutom gjort det möjligt för programtillverkarna att blockera enheter som inte är kompatibla så är det ju märkligt att inte gameloft slänger upp alla sina spel på market nu... hittade iofs. Modern Combat 2 HD som jag tankade ner och det fungerar bra.

8. Ossian06

Ossian06 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har med problem efter jag flachade in den nyaste uppdateringen via Kies och sen gjorde en fabriksåterställning, då försvann många appar som jag betalt på market, flashade tillbaka igen till den gamla versionen men hittar inte dom ändå, dom finns på webben men står att det är inte kompatibel med någon av dina enheter.
    men sen var det nån som sa till mig att man skulle vänta några dagar tills market fick tillstånd eller nåtsånt
    är det nån som fått tillbaka sina appar som försvunnit