Problem: saknas detta eller hittar jag det ej?

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av tevfik, 25 apr 2013.

1. tevfik

tevfik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej

Nybliven ägare av Z:a. Älskar känslan av glas i handen och skärmen! Dock är det lite irriterande med alla lock runt omkring telefonen.

Efter en vecka har jag lagt märke till följande saker:

Sms/samtal och händelser allmänt visas ej i låskärmen? Lite irriterande att behöva dra ner notification bar hela tiden.
    Visst går kamera och musik apparna inte att byta ut?

LED-lampan verkar bara fungera när telefonen laddas. Läst någonstans att detta är en bugg. Kan någon bekräfta detta?

Hur gör ni för att spela playstation spel? Det verkar som att den har playstation certifikat men det är väldigt simpla spel på PSM appen.

Tacksam för alla svar!

2. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Det går verkligen, på Play Store finns en uppsjö av kamera-appar och musikspelare att ladda ner! Poweramp är t.ex en populär musikspelare.

3. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Hej

Nybliven ägare av Z:a. Älskar känslan av glas i handen och skärmen! Dock är det lite irriterande med alla lock runt omkring telefonen.

Efter en vecka har jag lagt märke till följande saker:

Sms/samtal och händelser allmänt visas ej i låskärmen? Lite irriterande att behöva dra ner notification bar hela tiden.
    --> Störigt, håller med. Men i deras nya låsskärm har man valt att plocka bort detta.Hoppas dem fixar tillbaka det..:)

Visst går kamera och musik apparna inte att byta ut?
    --> Nä dem kan man inte byta ut, men du kan installera andra och köra istället..:)

LED-lampan verkar bara fungera när telefonen laddas. Läst någonstans att detta är en bugg. Kan någon bekräfta detta?
    --> Detta är ingen bugg. När man har STAMINA-MODE aktiverat så är tom led-notifieringen nerstängd, då den stänger ner en hel del resurser. Dock så avvaktiveras STAMINA-MODE när du laddar, därav notifieringen vid laddning.
    SONY har sagt att dem tittar på en lösning men har inte garanterat om man kommer att aktivera notifieringen i samband med STAMINA mode, då dem inte har utvärderat om hur batteriet påverkas. Jag tyckte det var störigt i början, men tänker inte på det längre.:)

Hur gör ni för att spela playstation spel? Det verkar som att den har playstation certifikat men det är väldigt simpla spel på PSM appen.
    --> Kan bero på att Sverige inte är ett prioriterad land och tjänsten inte är fullt igång. Vet inte..:)

Tacksam för alla svar!

4. tevfik

tevfik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Oj. Formulerade mig lite knäppt där. Menade om det går att byta ut dem vid startskärmen. Alltså typ ha sms istället för musik.
    Någon??

5. Airborne

Airborne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Går att inaktivera oönskade appar såsom walkman playern i appinställningarna.
    Då försvinner den från hemskärmarna. Det går däremot inte att ta bort den helt utan att roota telefonen. men att inaktivera den går bra och man slipper se den om man störs av den samt att det bara är att aktivera om man vill ha tillbaka den senare.

Du kan ha flera musikappar på telefonen dessutom så om man lägger in exvis PowerAmp går det bra att ha både den och Walkmanappen, man måste inte inaktivera den om man ej vill.

Om man stänger av Staminaläget fungerar notifieringslampan, men det kan ev krävas att man rensar data och stoppar appen manuellt samt en kallstart av telefonen då Staminaläget kan hänga sig.
    Enklast ser man om staminaläget har gjort det om man ej får någon skillnad i tid där man slår på/av staminainställningen under strömhantering.

Det finns andra låsskärmar att ladda ned och även andra launchers(appstartare) så det mesta kan bytas till det man gillar bäst och rootar man telefonen kan man göra ännu mer. Men det går att göra mycket utan root också.

6. Makkish

Makkish Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 10T 5G Emerald Green
    ROM:
    Orignal
    ROM:
    Original
    Kan inte använda PSM appen hur lyckades du med det??

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2