Hoppas på att tråden får lite liv i sig igen. Jag har missat den tidigare, men känner att jag är i behov av råd och då lämpar sig denna tråd ypperligt
Jag har kört VikingWay nu i december då den är stabil, vilket jag värderade högt över julen utan åtkomst till dator och omflashning etc).
Tidigare har jag testat diverse Stock-ROMs samt AOSP-ROMs med varierad tillfredsställelse.
Stock gillar jag då kameran är den bästa på dem. I övrigt är resten likvärdigt eller sämre grafiskt och "customizable" än AOSP.
AOSP tycker jag flyter bättre och är mer användarvänliga. Dock med sämre kamera och med en viss ostabilitet i systemet. Appar som krashar, kamera som buggar/krashar/sämre kvalitet osv.
Nu efter jul är jag dock sugen på att återvända till AOSP då jag gillar dem bättre, bortsett från bristerna då.
Jag tror inte jag är ensam om att hålla tummarna för en fungerande 4.2-ROM till vår kära S3a

och den enda jag sett i dagsläget är en port från GNex
[PORT][AOSPA-4.2.1][BETA]ParanoidAndroid-2.99beta8 i9300 | New Innovations
Min fråga är nu om det är någon som känner till någon annan AOSP-ROM (även med 4.1.2) som är väl fungerande med få antal buggar som har kommit i skymundan värd att testa?
Click to expand...