Övrigt: Samlingstråd för DOA-grundande problem.

Discussion in 'One X - Allmänt' started by vic, Apr 14, 2012.

1. vic

vic Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!

Har precis fått min fjärde HOX (nummer 1 bytte jag efter 20 minuter och nummer 3 hann jag aldrig lämna affären med, dock).
    Nummer 1 hade döda pixlar, nummer 2 flimmer när man tryckte på ramen och gula fläckar, nummer 3 flimmer när man tryckte på ramen. Detta verkar, peppar peppar, som ett riktigt bra exemplar. Inget flimmer på skärmkanten, inga gula fläckar (hittills) etc och det enda jag kan klaga på är en något slapp volymknapp, men det är inget jag orkar DOA igen för.. Trist att det ska vara så svårt att få ett perfekt exemplar, bara.

Tänkte att vi kunde punkta upp här vilka hårdvaru- respektive mjukvarufel som finns. Det är i alla fall något som jag skulle tycka underlätta om man exempelvis står i en butik och kan kika på telefonen innan man går därifrån.

Hårdvara:
    • Glipa mellan skärm och ram där damm etc fastar (och i värsta fall kan nå in under skärmen?)
    • Knarrande plast/skal
    • Gula fläckar
    • Döda pixlar
    • Flimmer om man trycker på ramen runt skärmen

Mjukvara:
    • Flimmer i browser etc, text som blir förvrängd
    • Hemskärms-appen får laddas om varje gång / ofta

Har säkerligen glömt något, men säg till så fyller jag på.

2. dSA

dSA Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Defects:
    - Screen flexes under touch pressure
    - Screen corruption under touch pressure
    - Screen corruption during usage, like a crazy re-sizing screen image
    - Screen inner scratch
    - Touch screen or Touch buttons response errors
    - Imperfections to the coating and poly-carbonate finish
    - Connectivity problems with SIM card/wifi etc
    - Extreme overheating

Things not considered defects:
    -Rattle when shaken around the camera area, this seems the case with most One X and most phones, doesn't affect functionality
    - Flicker only in certain apps like the browser, youtube, a problem that needs update
    - We know there is a problem with Tegra 3 drivers and awaiting updates
    - Battery seems to have problem with firmware 1.26 to early to know battery defect, awaiting updates and batteries to calibrate
    - All One X have one thing in common, heat so it's not a defect, it seems, probably some are hotter than others, might be related to Tegra3 driver issues
    - Yellow spots on screen might not be a defect since iPhone 4 had the issue and they disappeared after a week of usage or so
    - Yellow tint on the screen is caused by the lamination process, rooted ROMs might be able to re-calibrate later

Saxat från XDA.

Last edited: Apr 14, 2012
    vic likes this.