Samma nummer på olika kort?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av FlashTec, 8 sept 2015.

  1. FlashTec

    FlashTec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej,

    Idag inträffade något märkligt. När jag va på jobbet så fick jag ett sms med något som såg ut som ett lösenord eller nåt sånt från ett okänt mobilnummer som Eniro berättade för mig var från någon som bor i Jönköpings trakten eller nåt sånt. Glömde väl bort det där lite smått, i vanliga fall brukar jag svara att det nog inte var mig personen sökte.

    Kom hem, käkade mat, klippte gräsmattan och när jag kom in igen så såg jag att jag hade fått precis samma meddelande från en person med samma efternamn så då skickade jag ett meddelande till personen och berättade att smset nog inte var ämnat för mig. Fick till svar att det var ett nummer som dom hade till hundarnas gps. Satt här som en fågelholk och undrade hur det kunde gå till, efter en stund så var jag tvungen att fråga om jag hade fattat rätt med att han menade att det fanns ett sim kort i gps:en och att detta sim kort hade samma nummer som mitt och fick då till svar att det var ett gammalt kontant kort som numret tillhörde men att han skulle skaffa ett nytt med annat nummer så inga problem där alltså.

    Man har ju hört talas om att gamla nummer som inte används avregistreras och återbrukas men kan det vara så att nummer ibland på grund av misstag återbrukas utan avregistrering om dom inte använts på länge?

    Kan ju iofs vara som så att han inte fick kontakt med gps och blev lite förvånad när jag svarade kom jag på nu när jag skrivit alltihop :-)
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hej,

    finns flera saker som kan ha hänt egentligen. Mest troligt är det dock att den personens kontantkort använts så pass lite så att numret försvunnit och att du nu har det.

    Kan självklart också vara då att hen skrivit fel nummer och att det i själva verket bara är någon siffra som skiljer sig mellan varandra.
     
    FlashTec gillar detta.