Samma problem som Iphone 4?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av hannes, 15 juli 2010.

1. hannes

hannes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har fått för mig att signalen ser ut att falla när jag håller i min Galaxy men om jag låter den ligga på bordet så är signalen mycket starkare. Någon annan som fått för sig detta eller är jag ute och cyklar?

2. Danne980

Danne980 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det verkar som att alla SGS har ungefär samma beteende (min också). länk
    Jag tror inte det är samma problem som man har på Iphone4. Det är nog allvarligare på den då det man gjorde då var att man kortslöt 2 olika antenner.

3. hannes

hannes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men förlorar man mycket på detta? Jag tycker inte jag mist någon prestanda än i alla fall.

4. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

de flesta telefoner droppar väll någon pinne i styrka när man håller i dom, mer regel än undantag, speciellt om man täcker antennen.

5. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, det går nog inte att komma ifrån att man kommer vara i vägen för antennen om man håller handen över den. Jag tappar en pinne om jag försöker hålla handen över hela antennen men det är ju inte samma sak som att jag kommer åt antennerna fysiskt och lyckas kortsluta dem, om det nu är problemet på iPhone 4.

6. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

ja på iphone 4 så kortsluter man antennen och förlorar all mottagning, största anledningen till varför jag inte vill ha en så telefon...

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Fördelen med att ha antennen i nedre delen av luren är att den kokar hjärnan mindre vid samtal. SGS har ett SAR-värde på 0,304 W/kg. Det är *extremt* lågt för en modern telefon (jfr X10 1,250 W/kg, Desire 0,752 W/kg), vilket också är en av anledningarna till att jag valde just denna telefon. Nackdelen är naturligtvis att man lätt håller handen för antennen, vilket reducerar mottagningen en del. Jag har dock inga problem med det ändå, har inte misslyckats att ta emot/ringa ett samtal en enda gång.

Symtomen är liknande iPhone4-problemet, det är dock inte samma sak.

8. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

http://sv.wikipedia.org/wiki/Specifik_absorptionsnivå

" Bakgrunden för gränsvärdena är att ögonlinser skadas (man riskerar att utveckla grå starr) vid långvarig exponering av strålningen 100 watt per kilo, och för extra säkerhet har SAR-värdet valts femtio gånger lägre."

Så jag tror inte att risken för att "koka hjärnan" är särskilt stor med en "vanlig" telefon.

9. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Koka är väl att ta i, men det är ingen som vet vilka konsekvenser regelbunden uppvärmning av hjärnan har i längden. All forskning går efter principen "vi kan inte se att det är farligt", inte "vi ser att det är ofarligt". Därför väljer jag det säkra före det osäkra. Du får göra och tro som du vill. :P

10. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag märkte igår på min Hero att mottagningen droppade från fullt ner till 0 när jag höll telefonen vanligt i handflatan, och när jag testade att hålla den mellan tummen och pekfingret så gick det upp till fullt igen. Testade detta säkert 5-6 ggr och det var samma sak varje gång, det känns ju inte så stabilt. Nån annan som har samma stora nedgång?

11. Salubri

Salubri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER