Fråga: Samma "rendering issue" som noten ?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av brodiniozo, 31 maj 2012.

1. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Ni som har haft noten vet vad jag pratar om. Jag har inte hunnit testa fullt ut, men jag far vibbar av att s3an lider lite utav samma problem, upplever endel "bandning" som jag tror det kallas, lite har och var. Ska kolla vart jag kan hitta det som mest och se om ni andra upplever samma sak. Har nagon testat en hogupplost film och tittat om det blir na "blocks" vid morka/kolsvarta scener?

Borjar bli lite orolig! Vill forst och framst att ni som har eller har haft noten svarar!

Edit: ta en titt pa XDA appen nar den startas, uppe i vanstra hornet...

Last edited: 31 maj 2012
  2. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Kolla på Moderat - Rusty Nails på Youtube - den ser iaf bra ut och såg kass ut på Note. Har inte märkt av de problem man hade på sin Note än med S3 iaf.

3. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Att alla orkar klaga på skärmarna jämt...
    jag har INGA som helst problem med skärmen på min Note!
    Har idag suttit med tjejens S3 i 5 timmar och den har t.o.m. lite bätte skärm än Noten men det är knappt någon skillnad att att tala om egentligen, bägge är super.
    Njut av skärmarna istället för att leta fel hela tiden...... eller ge sjutton i att köpa mobilerna med dessa skärmar.

4. easycure1974

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Beror ju på vad man använder sin lur till. Surfar man mest så märker man ju inget. Men använder man den till att se på film var det faktiskt ganska svårt att inte bli uppmärksam på Notens problem med mörka partier i filmer. Har haft fyra Note och alla har haft det. Men verkar fixat i S3 då samma filmer ser bra ut

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

5. brodiniozo

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Sluta trolla. Jag letar inte fel, jag ser dom klart och tydligt. Ska fota xda appen med min s2a sa ska du sjalv fa se.

6. janhol

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Beror det inte lite på vilken videospelaer man använder?
    Tycker själv på min Note att MX Videoplayer ger klart bättre (framför allt mer kontrast) bild än standard videospelaren gör.

7. janhol

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Försöker verkligen inte trolla......
    Fota gärna, är klart intressant att se.

8. brodiniozo

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

S2an gav inte bilden rattvisa. Ladda garna ner xda appen och kolla om den oranga fargen gar helt "smooth" over hela bilden. Min ar iaf smatt randig uppe i vanstra hornet.

9. easycure1974

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Nej just det med svarta block uppträdde med alla spelare. Körde MX och Dice med samma resultat. Men älskade Noten ändå, fast kunde inte låta bli att byta till en S3

10. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Jag har en Note och jag är helt övertygad att det är komprimerings effekter i filmerna man ser tydligare på en HD skärm.
    När jag tittar noga i min laptop på samma film nära skärmen och jämför så ser jag det på den skärmen också fast inte lika tydligt, skit in blir skit ut på skärmen.
    Skulle man koppla sin gamla vhs till senaste HD platt-tvn så skulle man inte heller vara nöjd med hur brusig eller otydlig bilden blir och inte är det fel på tvn då va?
    Jag hämtade en HD film nyss som var på 7Gb, 1080p x264 delade upp den i mindre än 4gb filer och kollade på Noten och det var perfekt bild även i det svarta...
    När en film från ex. DVD media rippas ner från 4gb till xvid ca 700mb så ska det ju tas bort data och tex svart och grått blir lidande och man ser det tydligt..

Last edited: 31 maj 2012
    janhol gillar detta.
  11. brodiniozo

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Du har rätt med skit in skit ut grejen, men felet på noten är väll i princip bekräftat hur man än vrider och vänder på det. Tillochmed supercurio på xda har ju bekräftat det och försökt jobba på en lösning bra länge nu. Jag märker även på original bakgrundsbilden, den som kommer som standard på lås skärmen, att färgerna är inte helt smooth-looking och påminner om noten :-\

Edit: byt bakgrundsbild till den med vattendroppar på ett gröntblad (orginal bilderna) och ta en titt på hur färgerna blir där bilden inte är fokuserad, högst upp.

Last edited: 1 jun 2012
  12. Mikdroid

Mikdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Kan Samsung göra nåt åt detta och är de medvetna om problemet? Jag vet hur illa det kan se ut på Noten.

13. easycure1974

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO

Nej felet på Noten har inget med filmen att göra. Det är ett bekräftat fel med en jättetråd på XDA. Men som sagt har Supercurio jobbat på en fix länge men den kräver ICS. Kanske dyker upp snart, har inte hängt med i tråden på ett tag

14. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Jodå.. jag vet om xda tråden och alla diskussioner, men jag har under ett halvårs användning av Noten testat och provat och det är enorm skillnad på olika kvaliteter av film.
    Att jag ser exakt samma komprimerings störningar men inte lika tydligt av det svarta i min bärbara dator gör att jag inte så är övertygad om att Noten skulle vara felaktig (iallafall mitt ex)
    All film idag är ju komprimerad av olika grader och det skulle vara intressant att testa om det går att få tag i "RAW" film utan komprimering...

15. skinza.se

skinza.se Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Såhär ser det ut på min S3:a när jag kör World of Goo tredje leveln. Är det något fel?

Bifogade filer:

16. citronbitare

citronbitare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S7 Edge
    Telefon 2:
    Moto G 4G
    Platta:
    Surface Pro 4 M3
    Har haft en Note och en GNexus med stora black crush problem. Samsung gick med på reklamation av Noten. Fick en S3 istället och den har inte alls samma problem.