ROM: Samsumg Galaxy S2 Ta bort root hjälp!

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by catbajs, Dec 14, 2011.

1. catbajs

catbajs Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett TRE Abbonemang med en Samsung Galaxy S2 som jag fick för 2 veckor sedan.

Sen så hittade jag på ett forum hur man fixa litening rom till den och det var bilder osv hur menyn ändrades och jag skaffade det för jag tycker det var snyggare än det vanliga.

När jag startade mobilen kunde jag varken använda swype eller ha svenska som att smsa med och alla min TRE appar jag hade från början var borta. Kikade vidare på vad jag gjort om jag hade gjort något fel och då såg jag att litening rom var någon typ av "root" kikade vidare på det och då fick jag sa att det här tar bort garanti/försäkringar och allting!

Så snälla jag ber er om man kan hur gör jag för att återställa mobilen så den blir exakt så som jag hade den när jag starta den första gången? På svenska och alla 3 appar osv... Börjar fan grina snart.

2. qnorsten

qnorsten Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

För att återställa telefonen behöver du bara flasha in original 3 firmware med odin som du kan hitta här: [ROMS]Official i9100 carrier branded firmware download for Odin Flash - xda-developers Här är länken till den senaste om jag förstod det hela rätt.

XWKF4: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    Firmware info: PDA: XWKF4 Phone: NEKF2 CSC:HTSKDF1
    XWKE1 Stock Kernel:Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    Password is: intratech@XDA

Dock så finns det även en "counter" som räknar hur många inoficiella kernels du flashat in som nu borde stå på en. Denna kan de kolla på om du lämnar in den på garanti (men alla gör inte det). Den går lätt att återställa med en så kallad usb jigg, finns blandannat på ebay för ca 20 kronor. Så ingen större investering. Bara att beställa en och stoppa in i usb uttaget på mobilen så återställer den räknaren.

Om du genomför dessa två steg borde mobilen bli precis som när du fick den förut

catbajs likes this.
  3. Droidoptimus

Droidoptimus Youth Droid Medlem

Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014

MINA ENHETER

Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Black
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 3:
    Htc One X
    ROM:
    Cyanogenmod 11
    Info:
    Nova Prime
    Ändå intressant att höra att det fortfarande finns folk som VILL ha kvar tres egna bloat i sin lur :)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

catbajs likes this.
  4. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Heheh..Jo det var verkligen första gången jag hört talas om nått sånt

Droidoptimus likes this.
  5. catbajs

MINA ENHETER

Tack så mycket <3 Skulle du kunna guida mig lite snabbt hur man installerar skiten? :P Förstår att man gör det med odin men hur installerar man det här Kernel?

Tack fixade det nu men vart lite osäker på versionen är det android ver 2.3.3 stock?

Last edited: Dec 14, 2011
  6. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Borde inte dessa vara de senaste?
    XWKI8: Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    Firmware info: PDA:XWKI8| PHONE:NEKI2| CSC:HTSKI1

XWKI8 Stock Kernel:Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    Password: intratech@XDA

7. catbajs

MINA ENHETER

Har du nog rätt i jag tog E1

8. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

MINA ENHETER