Samsung A3?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av JonasFri, 14 feb 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. JonasFri

JonasFri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har (?) en Sony Z3 Compact, eller hade eftersom den självsprack, och ligger på lagning och väntar på utslag från ARN om vem som ska stå för det då Sony vägrar erkänna problemet med självsprickande displayer som dom har utan skyller allt på kunden. Hur det än går med den så har jag tappat förtroendet med Sony efter detta och funderar på en Samsung A3 istället då det inte finns så mycket vettig att välja på om man vill ha en lite mindre telefon men fortfarande någorlunda vettig prestanda.

Så frågan är om detta är en vettig telefon, nån som har hunnit klämt och känt på någon än, och kommer jag att tycka att den är urseg efter att ha haft en Z3C några månader och vant mig med den hårdvaran. Minnet är i stort lika mellan telefonerna men CPU:n skiljer det en hel del på, 2,5 gHz i Sony jämfört med 1,2GHz i A3:an? Eller kommer den att kännas lika seg som min 3-4 år gamla Xperia Ray som har en 1 GHz CPU för den var inte kul att gå tillbaks till då Z3:an rasade ihop...

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Testade en A3 för ett tag sen och jag blev lite imponerad faktiskt. Grym kvalité känsla och mjuk o skön i menyerna osv. Kändes inte som att den låg mycket efter Z3c som jag själv har också. Lite beror det nog på hur man använder telefonen men jag skulle lätt klara mig med en A3. Spelar inga spel o så på min telefon så jag tror den fungerar utmärkt.

3. JonasFri

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Låter bra det, ska försöka att ta mig till nån butik i morrn, o klämma o känna lite, om dom har nån inne dvs...

4. donuts

donuts Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236

MINA ENHETER

Om du har kört på en z3,hade jag lagt till extra för att köpa en a5 istället, den har en bättre skärm processor och bra batteritid

5. donuts

donuts Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236

MINA ENHETER

Köper du en a5 mer även a3 på cyberphoto får man med hörlurar och 32 gb minneskort

6. JonasFri

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Så vitt jag kan se så har A3 och A5 samma processor, 1,2 GHz det som skiljer är att A5 har lite mer minne, men den är inte aktuell ändå då den är alldeles för stor för mig. Hade helst haft lite mindre än A3 också, typ 4" skärm hade varit perfekt om det hade funnits...

Mm, vet det, man såg att den är prissänkt en femhundring genom Tele2 också, och lurar har jag så det räcker och blir över, skulle vara för minneskortet då men det har jag också liggande, och för femhundra så får man ett rejält kort om man köper ett själv...

7. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Via denna länken har du 1000 kr rabatt. Vet inte om de kräver någon verifikation att man är student vid beställning dock.

http://www.tele2.se/partner/mecenat...tLinks&tduid=b0eaeee2a360a24a6c3ce443ee3405a6

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.