Samsung apps - telefonen stöds inte

Diskussion i 'Galaxy S' startad av tlew, 22 jul 2010.

1. tlew

tlew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en SGS köpt hos eShop247 (som importerar från Tyskland).

Allt i telefonen är på Svenska (menyer, etc), förutom att den saknar svenskt tangentbord.

Hur som helst, när jag körde installationen av Kies så installerade jag det med Svensk version. När jag öppnar Samsung apps i Kies får jag svaret att telefonen inte stöds. Så jag installerade om Kies, nu med Tysk version. Men Samsung apps ger samma besked - telefonen stöds inte...

Vad ska jag göra? Nån annan som råkat ut för nått liknande?

2. tlew

tlew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah... nu är jag med... I rutan till vänster i Kies - Samsung Apps, så kan man välja telefon. Den hittar inte SGS, så som förvalt stod det "Alla". Men sen klickade jag på "Välj Telefon" och där dyker S8500 upp. Så jag valde den och inget mer meddelande om att telefonen inte stöds kom upp.

Sen provade jag att välja "Alla" på nytt. Och det funkade tydligen också. Jag får leka vidare och se vad som händer. Skumt värre dock o_O :)

Red: Näe, fasen... får det inte att funka med SGS:en. När jag försöker hämta appar så säger den att det inte finns tillräckligt med utrymme på hårddisken... Men jag har rätt många gigabyte på datorn ledigt, och i telefonen finns det nån gig ledigt också.

Red: nu vet jag varför det inte funkar. Samsung apps stödjer inte SGS, dom stödjer bara S8500 :o :)

Last edited: 22 jul 2010
  3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det Samsung Apps som funkar är det som finns i telefonen. Helt idiotiskt att ha Samsung Apps i Kies som är något annat.

4. tlew

tlew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svar från Samsung

Medan jag höll på igår så skickade jag en fråga till Samsung angående Galaxy S och Samsung apps. Inklistrat nedan ser ni svaret. Notera den usliga "google translation"-svenskan :), men dock ett bra svar.

5. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Då hoppas jag att Samsung Apps dyker upp med fullt stöd till Galaxy S så småningom, det låter ju som det.

Jag testade länken, och den fungerar inte. Testade Samsungmobile.com och såg att Sweden inte finns med där, är det någon som nått den sidan som länkas? Ska testa med wap-adressen senare.

6. tlew

tlew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen av adresserna funkar. Men om du byter ut .se till .uk så funkar det :-)