Samsung fortsätter driva med apple - bra eller dåligt?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av robink1989, 20 sept 2012.

1. robink1989

robink1989 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hey!
    som ni kanske sett gjorde samsung en bild där s3 och ip5 stog brevid varandra, och genom punktform visade upp alla de punkter där s3 slår ip5 och med texten - The next big thing is already here!

sen nu kom en video, rolig i mitt tycke - och jag tycker det är positivt.
    vad tycker ni?

http://www.youtube.com/watch?v=nf5-Prx19ZM&feature=player_embedded

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

larvigt som fan och missgynnande för bolaget. Helt onödigt och dessutom en reklamidé som apple redan kört. Börjar bli riktigt pinsamt hur samsung faktiskt nu medvetet copar allt bara för att...

3. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Det är ju roligt som fan...driver väl inte så mycket med Apple som företag utan deras anhängare som inte har någon som helst koll! :D

4. Bryr mig inte nämnvärt, men klart att det är lite larvigt av samsung.

5. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag kan tycka det är både roligt och lite tragiskt faktiskt.
    Det är roligt eftersom iPhone 5 inte hade några som helst nya saker i sig - men anspelar på det som om de ligger 5år före i tiden.

Kan ju inte annat än förstå Samsung då de åkte på nit med $1miljard och nu visar att deras telefon trots ett kvartal gammal ändå slår Apple på fingrarna..med en linjal...med den tunna sidan.

Fast när det handlar om två miljard-företag kan det kännas rätt barnsligt med ett sånt här beteende. Det känns som att någon snart kommer gå för långt och då kommer de ropa på mamma.

Jag kan dock tänka mig att det finns fanatiker från båda lägren som ser positivt på reklamen likväl som negativt. Det är inte kul att stötta ett företag som beter sig barnsligt direkt. Det är inte heller kul att stötta ett företag som uppger sig från att vara först med saker när de ligger månader och i vissa fall år efter i tiden med sin utveckling - även fast de gör bra produkter - båda två.

uloxh gillar detta.
  6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

true och i detta fallet blir det lite extra skoj eftersom ingen av dom har en revolutionslur ;)

wuqqs gillar detta.
  7. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Närdå?
    Länka gärna.

8. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Nej håller med. Även fast S3 klart ligger före i tiden har den inte som Fox News uppgav att iPhone 5 skulle ha; dvs lasertangentbord och hologram :D
    Fox News gör en aldrig besviken!

Länk till Fox News ifall ngn missat.

Last edited: 20 sept 2012
  9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

oj herregud måste varit 2007-2008 nån gång när det drevs mycket med nokia osv det får du gärna youtube:a fram så gott du önskar.

10. Mjodroid

Mjodroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag tycker inte att de driver med Apple utan de driver med dem som utgör "sekten". De som aldrig skulle byta märke oavsett och som skulle köa för en tegelsten för 4k bara den har en äppelskrutt och heter iBrick. Jag älskar Samsungs reklamer. Och till skillnad från Apples reklam Mac vs pc så är Samsungs roliga.

masze gillar detta.
  11. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Dessa reklamfilmer är inte gjorda för den svenska marknaden utan för den amerikanska. Den amerikanska marknaden är helt olik den europeiska. Det finns massor med exempel på denna typ av reklam som faktiskt funkar där.

Den andra saken är att vinna rättegångar och eftersom juryn är vanliga personer så avgörs en stor del av alla rättegångar i media. Detta är ett av många inlägg i den smeten.
    Samsung vill säkert säga att vi inte kopierat utan faktiskt har utvecklat och gått förbi. Det är Apple som ligger efter och är desperata.

Personligen tycker jag den är fyndig och kul!

Janne303 och masze gillar detta.
  12. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag förstår inte varför folk blir så upprörda. Det här är något som har gjorts länge och reklamen var väldigt harmlös.
    Här har ni lite klassisk göra narr av det andra företaget stil:

http://www.youtube.com/watch?v=ZsyIu88Smf8

Jag gillade tjejen i Samsung videon som var skitnöjd med funktioner hon inte visste något om, har stött på en del så det är lite skoj att se den här reklamen. Tyckte den var mer småskoj än stötande, larvig osv.

13. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Kanske inte en revolutionslur men S3an har en massa funktioner och finesser som jag inte sett att någon annan tillverkares lurar har..
    Jag tycker att Samsung sticker ut lite extra, titta bara på Note2 den har ännu fler finesser och funktioner.
    Det är nog svårt att idag släppa något som är helt nytt och revolutionerande och vad skulle det vara i så fall?

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

sant det som skulle kunna revolutionera är väl eg böjbara skärmar just nu det öppnar ju för helt andra typ av design och funktion. Det är väl lite allmän hysteri oxå blnd telefoner idag man uppgraderar många gånger eg helt i onödan kan jag tycka men det är alltid kul med nya grejer ;)

15. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tycker den senaste reklamen var riktigt rolig och jag kan tänka mig att en del människor tar åt sig lite.

The connectors are all digital, what does that even mean? WHO KNOWS?! (Förtjust)

16. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Faktiskt roligt. Och dom driver med kunderna. Apple säljer ju bara en produkt. Förvisso piskar dom upp stämningen men känslorna är kundernas.

17. Jive

Jive Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan inte låta bli att tycka att det är roligt.
    Men min grundinställning är att man ska lyfta fram sina egna produkter, inte misskreditera andras.

18. Fr3dd

Fr3dd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Har s3'an nu men kommer nog skaffa iphone 5 oxå. Bara för att det är kul med nya grejer och för att man så lätt tröttnar även fast man jailbreakar, rootar, byter launcher osv osv. Så varför inte ha det bästa ifrån 2 världar?:) kan man byta lite när man vill:d

Skickat ifrån min Samsung Galaxy s3 via Tapatalk 2

19. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Klart kul. Appl€ har en skara och en stor sådan, av fans som saknar varje uns av kritiskt tänkande och sväljer allt som Appl€ matar de med. "I heard the connector is going to be all digital. What does that even mean?” sammanfattar det hela på ett fantastiskt sätt. Att göra narr av detta är kul och Samsung gör det på ett rätt så charmigt sätt. Det är inga pungsparkar de bjuder på utan lite glimt i ögat.

20. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Ähh...klart att det är helt underbart! Sen gjorde dom väl samma sak med SII och Ifån4 om jag inte minns fel. Man måste ju driva med Apple som tar sig själva på så jäkla stort allvar och tror att dom "ritar om kartan" för mobiltelefoner varje gång dom släpper en ny verison som är lite lite lite bättre än den innan (och inte ett dugg bättre än någon annan high-end mobil). Visst, den första Ifånen var nydanande men ingen av efterföljarna har gjort något unikt. Sen att dom tror att dom har patent på en fyrkant är ju skäl nog att driva med dom :-)