Fråga: Samsung full flex?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av joachi, 2 aug 2023.

1. joachi

joachi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Någon som har använt sig av Samsungs full flex abbonemang?

Jag byter gärna telefon en gång per år och säljer då min gamla eller byter in, men har nu förstått att Samsung full flex ger liknande möjlighet, jag kan tex då nu byta in min flip 4 och få cirka 4 tusen för den, och välja full flex och få ut en fold 5 och betala cirka 950kr i månaden och när jag tröttnar på den och vill köpa en annan så kan jag närsomhelst säga upp det och skicka tillbaks den och då enbart ha betalat för dom månaderna jag använt den..

Så jag skulle kunna köra en fold 5 i 6 månader för 1900kr totalt och sedan köpa en ny telefon i februari..

Låter lite för bra för att vara sant.. men. Enligt supporten så är det så det funkar, har någon erfarenhet av det?

2. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    444

MINA ENHETER

Kristy och kissidor gillar detta.
  3. Roger K

Roger K Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Jag har använt Samsung Full Flex med en S23 Ultra.
    Tyvärr så gick det inte alls bra när jag sa upp tjänsten. Har fått kontakta dem flera gånger och senast bad de mig betala en extra månadshyra (800kr) trots att det är de som gjort fel. Jag har skriftligt från dem om att min uppsägning gjordes i tid och trots detta tyckte de att det var en bra idé att jag betalade ytterligare hyra.
    Jag har all konversation från dem sparad så det löser sig väl till slut hoppas jag.

Har även köpt en annan produkt som jag returnerat till Samsung för att få tillbaka pengarna. (Prova upp till 100 dagar kampanj).
    Där har jag inte hört ett knyst trots att Samsungs partner tog emot paketet för ca en månad sedan.
    Det är mer än 15 000kr jag ska ha tillbaka på den och det är ingen respons alls från dem. Nu har jag varken produkten eller pengarna kvar.

Har begärt att få kontakt med någon med ansvar som kan hjälpa mig med dessa ärenden.Kommer uppdatera här och även på andra ställen om min upplevelse av supporten när det här är klart. .

Börjat tröttna rejält på hur man blir behandlad som kund av supporten. Har köpt väldigt mycket produkter av Samsung senaste åren. Har tyvärr liknande tråkiga erfarenheter från Samsung Upgrade + och även en reparation av en telefon.

Synd att supporten är så eländig när produkterna är så bra.
    Såg fram emot att köpa S24 Ultra men nu vet jag inte...

Kristy gillar detta.
  4. Aulawabe

Aulawabe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Hur gick det?

Har själv S24 Ultra på Flex och undrar om den kommer kunna gå att köpas loss efter 24månader.
    Någon som gjort det?

5. Roger K

Roger K Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 7
    Info:
    Reserv / arbetstelefon.
    Platta:
    Samsung Tab S8 Ultra 5G
    Det blev en fördröjning på min uppsägning av telefonen så jag fick betala en månad för mycket.
    Har fått tillbaka det nu efter flera kontakter.
    Har även fått tillbaka pengarna för taben men det tog lång tid och jag var tvungen att kontakta postnord och engelsk support b.l.a.

Allt är löst nu men det var mycket krångel och tog lång tid.

De har skapat en ny sida där man själv kan hantera sitt Flexabbonemang så jag tror det funkar mycket bättre nu.

Kristy och Aulawabe gillar detta.
  6. Jycken83

Jycken83 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Fråga, är det någon som använder Samsung Flex nu med den uppdaterade sidan hur man hanterar sitt flex abonnemang?
    Har ju läst att det historiskt inte har fungerat så bra, men tänkte om det är någon som har en nyare erfarenhet.

Jag är nämligen sugen på att testa en Fold 6, men är inte helt övertygad att det passar mig helt och fullt så min tanke är att testa en Fold 6 med flex abonnemang, antingen fram till Jan/Feb 2025 när S25 kommer eller fram till nästa sommar när Fold 7 troligen dyker upp.
    känns inte som jag vill binda upp mig i 24 månader på flex eller på ett vanligt abonnemang hos operatör i 24 månader.

Just nu kan jag få en Fold 6 för 799 per månad med full flex och att man teoretisk skall kunna säga upp när man vill och skicka tillbaka.
    Det betyder att jag isf kan ha en Fold 6 på prov i 6 månader för ~4700kr, i princip minder eller likande vad värdeminskningen ändå skulle vara om jag köper mobilen och efter 6 månader inte är nöjd och säljer den privat, iaf så jag ser på det.

Har jag missat nått i hur Flex fungerar ?

7. olov-s

olov-s Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telenor/Talkmore
    Telefon:
    Samsung Fold 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor/Talkmore
    Telefon:
    Samsung Fold 6
    Jag har använt mig av flex i 2 år, nu sist skickade jag inn fold 5 mot fold 6, fick bra avkastning :) Spec när jag skickade in en tidigare arbetsmobil :)