Fråga: Samsung Galaxay S2 Från eShop247

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av million, 14 jul 2011.

1. million

million Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla ;)

Beställde idag SGS2 från eShop247 men börja blir lite orolig efter jag har läst att dem importerar från utlandet, snälla kan någon ge mig snabb svar här
    är det någon som har beställt från dem och fått mobilen? är mobilen importerade eller svensk.

tack...

2. SnoopDogg

SnoopDogg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

-snipp--

3. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag ser att telefonen inte finns i lager, fanns telefonen i lager när du beställde den, om inte så ring och avbeställ, och köp telefonen någon annanstans.

Tack

million gillar detta.
  4. million

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det fanns i lager, varför har du köpte telefonen från de och var det inte bra eller?

5. undegaard

undegaard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

6. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har inte handlat från dem, tänkte mest för din skull eftersom du var rädd att telefonen skulle vara utländsk.

7. million

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja 200 men bara den inte är från utlandet så är det helt okej, dem har ju 36 månader garanti och 90 dagar ånger köp, ska ringa o kolla med de imorgon.

men är det ingen som har beställt från de??????????????????

8. Gabranovich

Gabranovich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

ajajaj, jag köpte min sgs därifrån, och det blev en jävla cirkus när jag upptäckte att det var tysk firmware i den, tog lätt över en månad för dom att inse att det bara va å ge mig pengarna tillbaka. Jag köpte inte min sgs 2 därifrån btw ;P

million gillar detta.
  9. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Jag vet att det finns viktigare saker här i livet men använd för guds skull "de" och "dem " på rätt sätt :ehm: Annars skriv "dom" alltid så blir det aldrig fel, även om det inte är helt accepterat i svenska språket.....

(OBS! jag har rättat i citatet jämfört med orginalet)

Skillnad på de och dem: Let me Google that for you!

Last edited: 15 jul 2011
    sternradio och Jöns gillar detta.
  10. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Vad är felet?
    Toppenomdömen förutom 2 varav en är en kille som har problem med vad serviceverkstaden anser och inte vad butiken säger och ger därför butiken dåligt betyg

Syrran köpte en neo därifrån
    Var på svenska och tog 2 dagar från beställning tills den var hemma
    Vi bor i norrland

11. Pylver

Pylver Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag räknar fler än 2 omdömen som är negativa.
    Skulle häva köpet och satsa på nåt seriöst istället...

12. million

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag avställde den inte för att de e dåliga eller nåt utan valde att beställde den från phonehouse, o den är redan skickad,

13. fristil

fristil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Troll! Sluta märka ord!
    Du vet inte vem han e eller vart han kommer ifrån, eller är dyslektiker. Sånt här skit behöver han inte få och ta.

//Mike

YellowZombie, munketh och S-Droid gillar detta.
  14. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

För det första är jag inget troll och för det andra kanske det kan vara till hjälp att skriva rätt om man påpekar en sak för någon. (Nä, det var inte meningen att håna personen i fråga) Påpekandet från min sida innebär bara att han kan skriva "dom" istället för att göra 100% fel när man skriver de eller dem.

Att skriva fel kan bero på mycket. Dyslexi eller okunskap eller något annat. Men, om detta t.ex. hade handlat om att någon hade flashat in fel kernel och jag hade skrivit "Men för guds skull flasha inte in den eller den kernelen för det går å helvete,,,," så hade med största sannolikhet ingen haft något att påpeka.

I stället för att tjafsa så förklara för mej varför det är så förbannat känsligt att påpeka att någon råkar skriva fel och försöka hjälpa den personen?

sternradio gillar detta.
  15. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag tror det handlar om hur man påpekar det. Ajaa skitsamma nu lägger vi ner denna onödiga diskussion och börjar njuta av semestern :P

16. IvanBoring

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Det är möjligt att jag skrev på ett sätt som kanske inte alla kan acceptera men då kan man påpeka det i stället för att slänga ur sej en massa dynga. Mitt syfte var att enbart att tipsa om vad man kan göra istället. Kan man inte skilja på de och dem så skriv dom. Inte accepterat i skriftspråk av en del men det ser bättre ut.

17. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Köpte en telefon därifrån för ett halvår sen och jag gör inte om det misstaget kan jag säga. Dom var jättebra att ha o göra med innan affären men när jag fick problem dag 2 efter jag fått telefonen var dom inte lika bra längre. Något som hette doa fanns inte och efter lite diskussioner om det gick jag min idiot med på reparation av min tel. Jag skickade in den och då började problemen. Dom svarade inte på mail , jag fick inga besked angående min reklamation på säkert en och en halv månad. Jag skickade säker ett mail i veckan och i dom första 3 är jag riktigt trevlig, i det 4:e inte alls trevlig längre. Det slutade allafall med ett samtal till vd som lovade återbetalning dagen efter. Efter 2 veckor fick jag ringa honom igen och påminna om vår överenskommelse som han hade......... "glömt". Så nej, jag kommer inte handla där igen, 36 mån garanti, skulle inte tro att den blir lätt att få igenom när man behöver den.

Sent from tapatalk

18. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Köpte min SGS där. Den var tyskimporterad, vilket medförde att jag var tvungen att alltid köra custom roms. Kies fungerade aldrig utom om jag höll på att ändra i registret och installera gammal Kiesversion.. Alldeles för mycket besvär. Nu gick det ju bra med custom roms ändå men... Bor man i Sverige och beställer en telefon ska den för i helvete inte vara importerad.

Rekommenderar med andra ord inte den sidan.

19. million

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det är okej, svenska är inte mitt först språk, om det jag skrivit fel upprört dig på nåt sätt så e jag ledsen kompis,;)

20. Deacon

Deacon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro
    Nu var det förvisso ingen telefon utan en navigator jag beställde därifrån, men den fanns i lager när jag beställde den, och det tog flera veckor innan jag hade den i handen. De kunde inte riktigt svara på varför heller, så det blev första och sista gången jag beställde därifrån. Nu chansade jag förvisso lite när jag beställde min SGS2 (Mobilvaruhuset), men det gick klockrent. Vissa gånger går det, andra inte. :)