Samsung Galaxy Gt-I9003

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av joxxx, 7 mar 2011.

1. joxxx

joxxx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Allihopa. Jag hra just köpt en Galaxy S, i asien. Gt-i9003 är modellnumret. Jag undrar mest om hack och ändringar (svenska skulle ju tex vara tacksamt att få in, i nuläget bara engelska, och asiatiska språk) görs på samma sätt som för gt-I9000, antar att det inte skall vara någon större skillnad.

Sen en liten fråga till, är det någon som vet om Kies finns till mac? Hittar ingen schyst verision online ännu. Genom samsungs hemsida kommer infon upp, men inget program att ladda ner.
    Edit:hittar verisionen Kies Mini till Mac. Men den vill verkligen inte fungera. Programmet känner inte av när telefonen är ikopplad...........

Tack på förhand, mvh J

Last edited: 7 mar 2011
  2. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Så du har fått tag i en version med LCD-skärm? Google säger mig det iaf. Annars borde väl hårdvaran vara densamma, bara att följa mån guide här på forumet tror jag.

3. erahk64

erahk64 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

GT-I9003 har en hel del skillnader jämfört med GT-I9000 enligt gsmarena.com,
    bl.a en processor från Texas Instruments (processorn i GT-I9000 har Samsung-processor).
    Vanliga appar borde fungera, men det är stor risk att special-ROMar/kernels gjorda för GT-I9100 inte kommer att fungera på GT-I9003.

http://www.gsmarena.com/samsung_i9003_galaxy_sl-review-562.php

4. joxxx

joxxx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, det är mycket möjligt att det är som du säger, det är ju ingen standard galaxy S..

lite info::

model: GT-i9003
    Firmware: 2.2.1
    Baseband verision; I9003DXKB1
    Kernel verision: 2.6.32.9 root@SE-S604 #1
    Build number: FROYO.DXKB1

Har endast 4gb intern minne, lite i underkant, men å andra sidan kostade den inte så mkt, gav ca 3000 SEK.

Problematiken ligger i att hitta program som kan uppgradera firmware ect, till Mac eller linux...Har mailat samsung, med de är inte direkt informativa, verkar inte ha utvecklat till någon annan plattform än Windows... För jävla dåligt..:mad:..Antar att man iofs kan köra win programmet kies genom linux, men skulle iaf helst vilja ha en mac app....

tack för era svar..

5. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Finns endast till Windows.. Får alltid boota om Macen eller sparka igång en gammal XP maskin när man ska pilla FW i galaxyn... KASST!! men men..

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

i9003 är en helt annan lur med annan hårdvara osv., största likheten den har med sgs är namnet i princip.

7. trekke

trekke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er:) precis hemkommen från Thailand med en Likadan lur, Galaxy S GT-I9003, var först skeptisk mot denna då det är en nedgradering från GT-I9000 men efter ett test i butiken så blev jag övertygad att den räcker till mina behov, den är inte seg i menyerna eller så, allt flyter på bra (spelar dock inte grafikkrävande spel) Även skärmen är är riktigt bra, skarp, bra kontrast och fina färger Återstår att se om den håller måttet efter ett par månaders användning eller om det dyker upp några brister. Jag gav 2700kr för den hos en seriös handlare.

Mvh Trekke

8. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Läste lite tester av den och LCD skärmen i den ska visst vara riktigt bra, bättre än Ox2 bland annat. Tror det var gsmarenas test.