Samsung Galaxy Mini - vs - ZTE Blade

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av rufsen, 21 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. rufsen

rufsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjena grabbar, är på jakt efter min första Androidlur och jag letar i kategorin budget/mycket för pengarna, dvs 900-1100:-

De modeller jag tittat på just nu är Samsung GT-S5570 Galaxy Mini och ZTE Blade där båda ligger i denna kategori med liknande specs.

Som jag fattat det som är har Minin längre batteritid, wifi N, bättre samtalsljud/musikkvalité medans Blade har bättre skärm och en större användarcommunity.

Både levereras med Android 2.2 och Blade har 2.3 på G, frågan är om Minin också kommer att få 2.3-stöd senare - vad tror ni om sannolikheten på det?

Batteritid är viktigt för mig och jag kommer främst använda luren till att spela MP3 och ringa med (dvs disabla wifi, 3g, surf etc). Prioriterar alltså en lur att ringa med, som har en bra mp3-spelare och helst god batteritid.

Tack på förhand,

//Olle

2. Chris_Kadaver

Chris_Kadaver Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För min del i den där prisklassen så skulle det stå mellan att ha en telefon som går att ta bilder med, som man ser vad bilden föreställer eller skärmupplösning. Tanken på hur pass dålig Bladens kamera är gör att den för min del skulle vara helt oanvändbar. Misstänker att Galaxy mini har rätt mycket bättre kamera även om än långt ifrån bra.
    Men utifrån vad du efterfrågar så har du ju nästan besvarat frågan själv redan. Allt pekar åt galaxy mini?! Har själv beslutsångest när det kommer till sånna här saker. Personligen hade jag valt att vänta in sony ericssons instegsmodeller. 600mhz och aldrig kunna få tillgång till flash är i snålaste laget. 800mhz-1000mhz känns vettigare. Misstänker att SEs kommande modeller, kommer ha specifikationer snäppet under Neo men ungefär samma faktiska prestanda IRL dock något mindre skärm. Får man en sån för under 2000kr så lär det bli köp för min del. Men är man som jag snål så får man stå ut med att vänta ;p

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.