Sålde min Samsung Galaxy Y i våras efter bara någon månads användande i förmån för köpa en toppmodell. Det var min första smartphone.
Jag har varit negativt inställd till touch screen (trodde det skulle innebära massa fingeravtryck och svårnavigerat) och därför fortsatt med traditionell mobil. När jag i julas fick syn på en smartphone till ett lågt pris slog jag dock till för testa. Det visade sig att jag gillade det mer än väntat (trots allt fingrande på skärmen blev det inga avtryck och inte var det svårnavigerat heller). Kände att jag ville ha en bättre modell (köper sällan ny telefon och en toppmodell tar det längre tid för innan den blir omodern) så sålde den.
Det tog inte lång tid att bestämma mig för vilken toppmodell. Jag är Googlenörd, gillar inte förinstallerade program, vill ha de senaste uppdateringarna osv. Då faller en Nexus sig ganska naturligt. Däremot känns den föråldrad i jämförelse med andra toppmodeller (tänker på Samsung Galaxy S3 men även S2) vilket stör mig lite. Kameran är en sådan sak. Jag läste för ett tag sedan, här på Swedroid, att en uppdatering ska komma. Frågan är när? Jag är ganska ny på smartphones så vet inte när Nexus har lanserats föregående år. Det brukar ju bli en trend att en viss modell lanseras vid ungefär samma tidpunkt varje år.
Samtidigt har ju Nexus sjunkit i pris nu. Fast jag betalar gärna mer för en uppdaterad Nexus. Vad säger ni? När har Nexus lanserats föregående år?
Jag har inget akut behov av en ny telefon (min traditionella mobil fungerar fortfarande att ringa och smsa med) men jag saknar en smartphone.
Last edited by a moderator: 6 aug 2012