Samsung Galaxy Note 3 eller Galaxy S5?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av robinviking, 27 feb 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. robinviking

robinviking Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!

Samsung Galaxy S5 släpps ju i April och den ser lovande ut i mina ögon, kanske ingen större skillnad från föregångaren, Galaxy S4, men det är skönt att det inte blir för stora förändringar hela tiden. Det kan vara gött att få testa det nya innan det blir gammalt!

Men min fråga är, ska man köpa Note 3 eller Galaxy S5? Spelar inte större roll att skärmen är större på Note 3 utan är nyfiken på vilken som presterar bäst osv. Kom gärna med era erfarenheter och funderingar!

Tack! :)

EDIT: Erfarenheter kan ju bli svårt eftersom Galaxy S5 inte har släppts än.. Men om man kollar på komponeterna då?

Last edited: 27 feb 2014
  2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har mycket svårt att tro, om man ser till hårdvaran, att man vid användande ska märka nån nämnvärd skillnad mellan dessa två.

Som du säger så är det ju svårt att veta eftersom man inte testat men min åsikt är att man väljer efter vilken storlek som passar + kanske inväntar S5 om man prioriterar kameran mycket högt. Den är bra på Note3 men om Samsung lyckats så är den nog strået vassare på S5.

Personligen så valde jag Note3 då jag gillar storleken men om jag skulle gå ned till ca 5" så tycker jag att Sony Z 2 alternativt LGs eller HTCs kommande flaggskepp i den storleken känns intressantare men det är ju mycket en smakfråga :-)

Note 3 via Tapatalk

3. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Det finns en dedikerad forumsdel för köpråd om man scrollar ner en bit!

Janne303 gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.